امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کارشناس مشاور پاسخ می دهد:
کارشناس مشاور پاسخ می دهد:

راهکارهای مناسب برای رهایی از اقتصاد تک محصولی

مشاهده ۳۶۰
۱۴۰۲/۰۲/۲۴- ۱۳:۴۸
تعداد بازدید:360

برنامه ی امشب مشاور به توانمندی‌های توسعه ی صادرات و نقش ایرانیان خارج از کشور اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اصطلاح "جنگ اقتصادی" تعریف تازه ای است که بر اهمیت و جایگاه "اقتصاد" در مناسبات راه بردی امروز دنیا تأکید می‌کند. در جنگ اقتصادی، هدف اصلی تسلط بر بازارهای جهانی است؛ جنگی که در آن، از "تولید"، "بازاریابی" و "صادرات" به عنوان سلاح استفاده می‌شود. برای رهایی از سلطه ی اقتصادی بیگانه، همه ی کشورهای خواهان استقلال اقتصادی باید اهمیت این عناصر را به خوبی درک کنند. استقلال اقتصادی، به معنای جدا افتادن از اقتصاد جهانی نیست؛ بلکه تلاش برای رونق اقتصاد و بهره بردن از مزایای توسعه ی تجارت خارجی است؛ از جمله "توسعه ی صادرات" و "جذب سرمایه گذاری خارجی".

در همین راستا، موضوع برنامه ی امشب را به توانمندی‌های توسعه ی صادرات و نقش ایرانیان خارج از کشور اختصاص دادیم و درباره  راه کارهای پیش بینی شده برای رهایی از اقتصاد تک محصولی و مقابله با تحریم ها، روش های علمی‌برای شناخت ظرفیت های صادراتی ایران و آشنایی با ظرفیت ها و نیازهای کشورهای هدف، توجه به بخش خصوصی در مقایسه با اقتصاد دولتی و برنامه‌های تعامل با بخش خصوصی برای توسعه ی تجارت گفتگو خواهیم کرد.

مشاور؛ کاری از گروه تولیدات بین الملل شبکه جهانی جام‌جم با حضور مسئولین عالی رتبه، چهره‌های شاخص و کارشناسان خبره حقوقی و قضایی در قالب پرسش و پاسخی صریح و شفاف، پیرامون مسائل حقوقی، اقامتی و اجتماعی هموطنان خارج از ایران روز های یکشنبه‌ها ساعت :۲۰ به وقت تهران به روی آنتن می‌رود.
ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند از طریق آدرس moshaver@jjtv.ir ، صفحه اینستاگرام برنامه به نشانی @moshaver_tv ، تلفن بین‌المللی 46812400444+ و همچنین در شبکه‌های اجتماعی با شماره 989108993934+ ، سوالات و مسائل حقوقی خود را مطرح نمایند.
ضمنا این برنامه زنده از طریق ماهواره Hotbird 13C فرکانس ۱۰۷۷۵ در اروپا، ماهواره Galaxy 19 فرکانس ۱۲۰۲۸ در امریکا و ماهواره Badr 5 فرکانس ۱۲۲۸۴ در غرب آسیا قابل دریافت است .

وعده ملاقات یکشنبه 24 اردیبهشت ماه، ساعت 18:30 بوقت اروپای مرکزی و  20:00 به وقت تهران از شبکه جهانی جام جم

امتیاز شما