امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در برنامه "ایران" پرس تی‌وی صورت می‌گیرد؛
در برنامه "ایران" پرس تی‌وی صورت می‌گیرد؛

سفر به نجف‌ آباد و آشنایی با هنر چوب

مشاهده ۳۵۹
۱۴۰۲/۰۲/۲۴- ۱۴:۰۵
تعداد بازدید:359

بینندگان برنامه "ایران" شبکه پرس تی‌وی ضمن سفر به نجف‌آباد با هنر چوب نیز آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته "ایران" شبکه انگلیسی زبان پرس تی‌وی اختصاص به معرفی شهر نجف‌آباد در استان اصفهان و هنر چوب دارد. بهروز نجفی گزارشگر بخش اول برنامه با سفر به نجف‌آباد، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر را در استان اصفهان به تصویر می‌کشد. نجف‌آباد چهارمین شهر پرجمعیت استان اصفهان و مرکز شهرستان نجف‌آباد است. این شهر برای شکوفه‌های بادام، قالی دست باف و عسل و انار شهره یافته است. نجف آباد شهر کبوترخانه‌ها و عصارخانه‌ها است و این آثار تاریخی زیبا از جاذبه‌های گردشگری اصلی این شهر محسوب می‌شوند.

ارگ شیخ بهایی با شش کبوترخانه، مهم‌ترین جاذبه گردشگری نجف آباد است. از دیگر آثار تاریخی مهم این شهر می‌توان به مدرسه ریاضی، حمام اخوت، عصارخانه بزرگ، عصارخانه زمانیان، قلعه‌ دماب و مسجد ارشاد اشاره کرد.رضا باباگل‌زاده گزارشگر بخش دوم برنامه هم نگاهی دارد به هنر چوب به‌ عنوان‌ یکی از هنرهای قدیمی ایران.صنایع دستی چوبی جزو پرطرفدارترین صنایع‌دستی ایران است. ساخت و تزئین چوب با استفاده از شیوه‌های گوناگون برای تولید اشیای مسطح، حجمی، تزئینی و کاربردی را «هنر درودگری» می‌گویند. سوخت روی چوب (گره چینی)، نازک کاری چوب (درودگری)، منبت‌کاری (معرق چوب) و کنده‌کاری (خراطی) از جمله رشته‌های متنوع هنر چوب به‌شمار می‌روند.

برنامه «ایران» روز یکشنبه ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12:00، سه شنبه ساعت 07:00، چهارشنبه ساعت 03:00، پنج شنبه ساعت 08:00 و 16:00و جمعه ساعت 00:00 روی آنتن می‌رود.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15015 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.

امتیاز شما