امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در برنامه "ایران" هیسپان تی‌وی صورت می‌گیرد؛
در برنامه "ایران" هیسپان تی‌وی صورت می‌گیرد؛

سفر به هرمزگان و آشنایی با صنایع دستی بیرجند

مشاهده ۳۰۹
۱۴۰۲/۰۲/۲۵- ۱۵:۳۲
تعداد بازدید:309

بینندگان برنامه "ایران" شبکه هیسپان تی‌وی ضمن سفر به استان هرمزگان باصنایع دستی بیرجند نیز آشنا می‌شوند.

ه گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته "ایران" شبکه هیسپان تی‌وی اختصاص به معرفی خیام خوانی در بستک واقع در استان هرمزگان و صنایع دستی بیرجند دارد. مجموعه مستند «ایران» مخاطبان خود را با بستک که یکی از تاریخی ترین مناطق استان هرمزگان است و در غرب استان و مرز استان بوشهر واقع شده است آشنا می‌کند. اجرای خیام خوانی یکی از جاذبه‌های گردشگری این ناحیه است. خیام خوانی بر خلاف سایر موارد مشابه شعر خوانی، با شادی در آمیخته است و به واقع، برجسته ترین و سرزنده ترین موسیقی این ناحیه شناخته می‌شود. آوازی شاد که هم در تک خوانی و هم به صورت دسته جمعی، شادی نهفته ای در خود دارد.در بخش دیگر برنامه مخاطبان با صنایع دستی و هنر صنعتگران شهر بیرجند آشنا می‌شوند. صنایع دستی زیبایی همچون پلاس بافی، رودوزی، حصیر بافی، صنایع دستی فلزی و چوبی، پاپوش سنتی، سفالگری، پارچه بافی و ترکه بافی از جمله این موارد است.

مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

 

امتیاز شما