امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در شبکه پرس تی‌وی صورت می‌گیرد؛
در شبکه پرس تی‌وی صورت می‌گیرد؛

بازتاب توانایی‌های نیروی دریایی ایران در «۱۰ دقیقه»

مشاهده ۲۴۶
۱۴۰۲/۰۳/۰۷- ۱۷:۵۰
تعداد بازدید:246

مستند «۱۰ دقیقه» شبکه پرس تی‌وی نگاهی دارد به توانایی‌های نیروی دریایی ایران.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «۱۰ دقیقه» این هفته به بهانه ماموریت موفقیت‌آمیز ناوگروه ۸۶ توانایی‌های بی‌سابقه و تاریخی نیروی دریایی ایران را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد.این مستند به‌ تهیه‌کنندگی مهدی عرب با تاکید بر اینکه ماموریت موفقیت‌آمیز ناوگروه ۸۶ نقطه عطفی در تاریخ نیروی دریایی ایران است، به این نکته اشاره می‌کند که کشتی‌های ایرانی برای اولین بار موفق به عبور از اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس شدند و توانستند از تنگه خطرناک ماژلان عبور کنند، کانالی به طول ۳۵۰ مایل که در منتهی الیه جنوبی آمریکای جنوبی قرار دارد و اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام را به هم متصل می‌کند. مستند هفتگی شبکه پرس تی‌وی همچنین تصریح می‌کند که ماموریت ناوگروه ۸۶ در زمینه‌های دیگر نیز قابل توجه بود. برای مثال، یک شکست تحقیرآمیز برای آمریکایی‌ها بود، زیرا بسیاری از کشورهای دیگر به تحریم‌های اعمال شده بر ناوگان ایران توجهی نکردند و از سوی دیگر، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان این ماموریت، اولین نرم‌افزار هواشناسی اقیانوسی خود را با موفقیت آزمایش کرد.

مستند «۱۰ دقیقه» با نقل قول و انعکاس برخی مواضع مقامات نظامی و سیاسی ایرانی و غیرایرانی درباره عملیات موفق‌آمیز ناوگروه ۸۶ تاکید می‌کند که جمهوری اسلامی ایران اولین گام جدی خود را برای حضور در آبهای بین المللی در سراسر جهان برداشته است.مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.

امتیاز شما