امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازدید معاون امور استان‌ها از صداوسیمای استان سمنان

مشاهده ۳۸۱
۱۴۰۲/۰۳/۰۸- ۱۸:۴۶

به گفته دکترحسن عابدینی، رهبر انقلاب، " اسفندیار" را در شاهنامه، مانند همان فرد مؤمن حزب الّهی امروزی دانستند که شجاعانه به دنبال حق است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر حسن عابدینی معاون امور استان‌ها در سفر یکروزه به شهرستان سمنان، از بخش های  مختلف صداوسیمای استان بازدید  کرد و با همکاران هر واحد به گفتگوی صمیمانه پرداخت. عابدینی در جمع  کارکنان مرکز، "عدالت گستری" و "هویت محوری" را دو رویکرد صداوسیما در دوره مدیریت جدید رسانه دانست و گفت: استفاده از ظرفیت ها و توانمندی‌های هنرمندان هر زیست بوم را، به عنوان عدالت گستری و معرفی و شناساندن هویت اصیل ایرانی اسلامی را به عنوان هویت محوری می توان در نظر گرفت.

دکتر عابدینی در آیین رونمایی از فیلم تلویزیونی "دنیای آرمان" از تولیدات صدا و سیمای استان سمنان، با تکیه بر لزوم شناخت هویت و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و اشاره رهبر معظم انقلاب در خصوص شاهنامه گفت: رهبر انقلاب،" اسفندیار" را مانند همان فرد مؤمن حزب اللهی امروزی دانستند که شجاعانه به دنبال حق است.

معاون امور استانها افزود: ساخت فیلمی‌که ما را با گذشته مان آشنا کند بسیار با ارزش است. وی ضمن تشکر از عوامل تولید فیلم تلویزیونی "دنیای آرمان" گفت: امیدوارم شاهد تولیدات فاخری باشیم که با گویش و فرهنگ منطقه عجین باشد و مطمئنم این امر با وجود هنرمندان خوبی که در استان سمنان داریم محقق می‌شود. در خاتمه این مراسم از عوامل و هنرمندان این فیلم تلویزیونی، با حضور معاون امور استان‌ها، نماینده مردم محترم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل صدا و سیمای استان قدردانی شد.

دکتر عابدینی همچنین با حضور در مراسم یادواره شهدای گرانقدر شهرستان "مهدی شهر" ضمن قدردانی از جان فشانی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: علی‌رغم تلاش و توطئه دشمنان در سالیان پس از انقلاب، امروز ما در بسیاری از امور و عرصه‌ها، کشورهای اروپایی را پشت ‌سر گذاشته‌ایم.  وی ضمن اشاره به ناکامی‌های آمریکا در منطقه گفت: انقلاب اسلامی طی بیست سال گذشته پنج راهبرد اصلی امریکا در غرب آسیا را با شکست مواجه کرد.

 عابدینی ضمن برشمردن این راهبرد ها گفت: آمریکایی‌ها از ۲۰ سال پیش به دنبال تجزیه غرب آسیا بودند و در تلاشی دیگر سعی کردند با تجزیه کشورهای منطقه، دولت های کوچک ایجاد کنند اما با نهیب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حتی قادر به همه پرسی این توطئه هم نشدند و از مواضع خود عقب ‌نشینی کردند و این قدرت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه نشان داد.

معاون امور استان‌ها با اشاره به سیلی جمهوری اسلامی‌به آمریکا در بمباران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد گفت: بعد از بمباران پایگاه عین الاسد، رهبر معظم انقلاب فرمودند: این سیلی کوچکی بود و در مرحله بعد آمریکایی‌ها باید از منطقه اخراج شوند و ما دیدیم که این سخن در عمل هم به واقعیت انجامید.

دکتر عابدینی ضمن برشمردن مؤلفه‌های قدرت گفت: امروز دیگر کسی آمریکا را در جهان به عنوان ابرقدرت نمی‌شناسند زیرا آنها مؤلفه‌های قدرت را از دست داده اند و حتی قادر به ایجاد وحدت بین هم پیمانان خود در منطقه هم نیستند و این در حالی است که کشورهای دنیا در حال فاصله گرفتن از سیاست های امریکا هستند و همه اینها به برکت وجود انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.

 عابدینی در خاتمه با تحلیل روند پیشرفت انقلاب اسلامی‌گفت: در یک نگاه کلی پیشرفت و ترقی جمهوری اسلامی ایران مشهود است و ما به عنوان سربازان انقلاب باید تلاش کنیم در مسیر این انقلاب گام برداریم.

دکتر عابدینی در حاشیه این سفر با اعضای هیئت مؤسس و شورای "موکب رسانه ای فجر استان سمنان" نیز دیدار کرد.

گفتنی است فیلم تلویزیونی " دنیای آرمان" به تهیه کنندگی روح الله فخرو و محمد علی یوسفیان و کارگردانی روح الله فخرو و نویسندگی وی و مونا عزیز، تولید شده است.

به گفته روح الله فخرو، هدف از تهیه فیلم دنیای آرمان، پرداختن به قصه‌های اسطوره ای که برای بچه‌های امروز جذاب است می‌باشد. به گفته وی، ما علیرغم داشتن اسطوره‌های جذاب و داستان‌های پرهیجان در ادبیات کهن فارسی، هیچ اثر تصویری درست و تاثیرگذاری خلق نکرده ایم. اثری که در اولین قدم، مخاطب را با خود همراه کند و همانگونه که ارسطو می‌گوید موجب کاتارسیس می‌شود.

فخرو گفت: مخاطب کودک و نوجوان تشنه دنیای اعجاب ها و جادوهاست و همین امر ما را بر آن داشت که رستم را که در ذات، قهرمانی جذاب و دارای خصوصیات اعجاب انگیز است از قالب کلیشه خارج کنیم و در روشی دوست داشتنی در ژانر کودک و نوجوان جا بدهیم. وی گفت: فکر می‌کنم همین که مخاطب پس از دیدن اثر، دنبال داستان "رستم و دیو " بگردد، یعنی اثر، رسالت خود را انجام داده است.

فخرو گفت: آرمان، پسر نوجوانی است که رؤیاهایش را با قهرمان‌های انیمیشن‌های خارجی پر کرده است. او آرزو دارد ابرقهرمان باشد اما در واقع ضعیف و شکننده است. وقتی رستم وارد زندگی او می‌شود او با باور جوانمردی و اعتماد به نفسی که به دست می آورد می تواند خود واقعی اش باشد و تبدیل به انسان بهتری شود.

به گفته فخرو ما با مخاطبی روبرو هستیم که زمین حاصلخیزی برای کشت هر محصولی دارد، اما متاسفانه دانه ای کم جان در سطح آن خاک قرار می دهیم که نه تنها قابلیت رشد ندارد بلکه خاک را هم فرسوده می‌کند. فخرو گفت: امیدوارم سیاست ها در حوزه آثار تصویری به سمتی برود که شاهد آثار پرقدرتی در همه حوزه‌ها باشیم که باعث ایجاد رقابت در جهت هرچه بهتر شدن سطح کیفی آثار تولیدی بشود.

امتیاز شما