امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

آذربایجان غربی درسالگرد رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد

مشاهده ۲۹۶
۱۴۰۲/۰۳/۱۳- ۱۱:۲۸

صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد با پخش ویژه برنامه‌هایی شخصیت معمار کبیر انقلاب و ابعاد این قیام تاریخی را بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو چی چست در روزهای  13 و 14 خرداد با ویژه برنامه «اوره ک لر امامی» به تهیه کنندگی محمدعلی عبدالی و زینب اسمی از ساعت 17:30  به مدت 90 دقیقه با موضوع وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی به صورت زنده با حضور اساتید حوزه و دانشگاه به تبیین شخصیت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ، ویژگی‌های رهبری آن بزرگوار در ابعاد مختلف از جمله سیاسی، دینی و اخلاقی برای روشنگری نسل جوان به به روی آنتن می رود. مباحث کارشناسی، ارتباط با سایر مراکز و گزارش مردمی از بخش های مختلف این برنامه می‌باشد. ویژه برنامه 15 خـرداد نیز با عنوان «آزادلیق هارایه» به تهیه کنندگی محمدعلی عبدالی به مدت 90 دقیقه از ساعت 17:30 با بخش های متنوع و با دعوت از کارشناسان به ابعاد قیام تاریخی15 خرداد و تاثیر گذاری آن در شکل گیری نهضت امام خمینی و در نهایت پیروزی انقلاب می‌پردازد . علاوه بر این برخی برنامه‌های روتین از جمله سئوگی سارایی، کندیمیز، ائل سوزی، اجابت چاغلاری نیز به فراخور موضوع به این مناسبت‌ها پرداخت خواهند کرد.

سیمای آذربایجان غربی هم آیتم های مختلفی را برای ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی در برنامه‌های زنده تدارک دیده است که در این راستا برنامه‌های زنده" اولدوز" به تهیه کنندگی حسی فرخی از ساعت 21 و" ائویمیز" به تهیه کنندگی داود سلیمانپور ساعت 13:30 و برنامه گون آیدین ساعت 8:30 به صورت ویژه تقدیم مخاطبان می‌شود. همچنین می توان به برنامه‌های اذان نغمه سی و گزارش روز، برنامه‌های تامینی و پخش مستندهایی در این خصوص اشاره کرد که با موضوع رحلت حضرت امام (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد پخش می‌شود. در این ویژه برنامه‌ها آیتم های متنوعی چون صحبت های کارشناس ، گزارشهای مردمی ، بازخوانی حوادث قیام پانزدهم خرداد، پخش فرازهایی از وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام و .. پیش بینی شده است.

 معاونت خبر هم ضمن اطلاع رسانی و پوشش خبری، گزارش‌های متعددی با موضوع اندیشه و کلام امام (ره) و گفتگوی زنده خبری تهیه و پخش خواهد کرد. بازنشر تولیدات حوزه‌های سیما و صدا در فضای مجازی و سایت مرکز ، و پوشش خبری و رسانه ای بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز ارتحال بیانگذار انقلاب اسلامی در شبکه‌های اجتماعی، تولید و نشر پوستر اینفوگرافی از اقدامات فضای مجازی مرکز آذربایجان غربی بمناسبت 14 و 15 خرداد خواهد بود .

امتیاز شما