امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
برای تحقق عدالت آموزشی صورت گرفت؛
برای تحقق عدالت آموزشی صورت گرفت؛

همکاری شبکه آموزش و سازمان مدارس الگوی صالح

مشاهده ۳۹۷
۱۴۰۲/۰۳/۳۰- ۱۶:۴۴
تعداد بازدید:397

تفاهمنامه همکاری بین شبکه آموزش سیما و سازمان مدارس الگوی صالح صبح امروز ۳۰ خرداد ماه امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امضای تفاهم نامه همکاری بین شبکه آموزش سیما و سازمان مدارس الگوی صالح صبح امروز ۳۰ خرداد ماه با حضور علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش و مرتضی  فاطمی نژاد، مدیر عامل موسسه علمی رزمندگان اسلام و جانشین  سازمان مدارس الگوی صالح برگزار شد.
علی عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش در ابتدای این نشست با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی برای مردم ایران و با هدف عدالت آموزشی فعالیت می‌کند،  گفت: سال‌هاست که از عدالت آموزشی صحبت می‌شود، اما در میدان عمل کاری صورت نگرفته ، کارشناسان و مسئولین بلند پایه بار‌ها تاکید کرده‌اند که وضعیت مدارس غیر دولتی به مراتب بهتر از وضعیت مدارس دولتی شهری است و وضعیت مدارس دولتی شهری به مراتب بهتر از مدارس دولتی روستایی و عشایر است.
مدیر شبکه آموزش اظهار کرد: امسال بنا شد مدرسه تلویزیونی ایران از بدنه  دولت حمایت شود و اعتباری برای تولیدات فاخر مدرسه تلویزیونی ایران در نظر گرفته شود، اما در نهایت آنچه که به ما پرداخت شد کم‌تر از ده درصد از اعتبار  اصلی مورد توافق سازمان و دولت بود. اینگونه می‌شود که بدون هیچ اغراقی باید گفت شاید عزم جدی برای تحقق عدالت آموزشی آن طور که باید، در حال حاضر وجود ندارد.
عبدالعالی ادامه داد: در بسیج مجموعه فاخری به نام دانوین وجود دارد که در راستای تحول و عدالت آموزشی تولید شده است و سازمان بسیج مستضعفین. این مجموعه بسیار فاخر را به عنوان هدیه به رسانه ملی و در حقیقت به مردم شریف ایران تقدیم کرد. باید معترف بود هر کجا که نگاه بسیج و بسیجی پای کار آمده کار‌ها به نتیجه رسیده است.
وی افزود: در نظرسنجی معتبر مرکز تحقیقات صداوسیما در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ مدرسه تلویزیونی ایران رتبه یک سیما را به غیر از سریال‌ها به خود اختصاص داده  که این اتفاق فوق العاده مبارکی است. اتفاقات و خبرهای خوبی در شبکه آموزش سیما در حال رقم خوردن است و تا آخر امسال هم برنامه‌ای با موضوع معرفی مدرسه‌های دارای الگوی موفق روی آنتن می‌رود که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

سازمان مدارس الگوی صالح به دنبال عدالت آموزشی
فاطمی نژاد، جانشین سازمان مدارس الگوی صالح با بیان اینکه داشتن دغدغه آموزشی و نگاه عدالت محور اهمیت بسزایی دارد و نگاه سازمان مدارس الگوی صالح به دنبال تحقق این خواسته ارزشمند است که دستگاه‌ های مختلف در راستای تحقق سند تحول، آموزش و پرورش را تنها نگذارند ما هم چند سالی است که مجدانه و عالمانه سعی کردیم زیست بوم الگو و قابل تسری از آموزش و پرورش انقلاب اسلامی مانند حرکت بر مدار فناوری و تکنیک‌های جذاب‌سازی آموزش‌وپرورش، را ارائه دهیم.
جانشین سازمان مدارس الگوی صالح ادامه داد: اگر بخواهیم الگوی آموزش و پرورش آینده انقلاب اسلامی را عملیاتی کنیم قطعا باید رسانه به عنوان یک اصل مد نظر گرفته شود. تفاهم نامه‌ای که امروز امضاء شد سرعت و گستره همکاری شبکه آموزش و سازمان مدارس الگوی صالح را بیشتر کرده و ما با تلاش و انگیزه بیشتر سعی در عملی کردن عدالت آموزشی خواهیم داشت.
فاطمی نژاد بیان داشت که در طول سال گذشته؛ عملکرد شبکه آموزش فوق العاده عالی بوده و ما این را در سطح کشور به عینه مشاهده کرده ایم.
فاطمی‌نژاد با بیان اینکه رسانه ملی باید بر روی عدالت آموزشی پافشاری کند و سوداگری‌های آموزش را کنار بزند تصریح کرد: بسیاری از آموزش‌هایی که در آموزشگاه‌های با هزینه‌های هنگفت آموزش داده می‌شوند در شبکه آموزش به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و این یعنی عمل به شعار های انقلاب اسلامی.

تصاویر

امتیاز شما