امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

آغاز به کار مدرسه تلویزیونی مهارت

مشاهده ۳۶۰
۱۴۰۲/۰۴/۰۵- ۱۰:۱۸

مدیر شبکه آموزش سیما از آغاز به کار مدرسه تلویزیونی مهارت از ابتدای تابستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علی عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش سیما گفت: از ابتدای تابستان ۱۴۰۲ تا پایان تابستان هر روز یک سریال ۹۰ دقیقه‌ای برای نوجوانان و دو قسمت برنامه عروسکی ۴۵ دقیقه‌ای برای رده‌های سنی پایین تر (دبستان 1 و دبستان 2) جهت مهارت افزایی پخش می‌شود.

وی افزود: تعطیلات تابستان فرصت مناسبی است که از آن برای آموزش استفاده شود، اما نه آموزشی به روش سنتی و یا متداول در طول سال تحصیلی بلکه آموزشی نوین ویژه اوقات فراغت و تابستان بچه‌ها، روشی که با بازی همراه است. آموزش ها در دل این مجموعه‌ها است و دیگر خبری از یک آموزش کسل کننده خشک و کنار تخته نیست.

عبدالعالی خاطرنشان کرد: مدرسه تابستانی شامل دو بخش خواهد بود، بخش مربوط به نوجوانان، مبتنی بر یک موقعیت کمدی که در آن نوجوانان در یک شبکه تلویزیونی به تولید محتوا و مهارت آموزی برای نسل خود خواهند پرداخت.

استفاده از ظرفیت طنز و ژانر نمایش کمدی، در این بخش از مدرسه تابستانی از اولویت های برنامه سازی درنظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: محتوای آموزشی مدرسه تابستانه کاملا مهارت محور هستند و به مهارت های نرم و سخت می‌پردازد. محتوای ویژه مهارت های نرم در بخش های عروسکی و نمایشی به روی آنتن خواهد رفت و تعدادی از مهارت های سخت هم که مورد نیاز دانش آموزان است در برنامه تابستانه به آن پرداخته می‌شود.

وی  گفت: 30 مهارت مختلف و کاربردی با کارایی‌های مهم زندگی، در برنامه‌های تابستانه مدرسه تلویزیونی ایران آموزش داده می‌شود.

مدیر شبکه آموزش سیما تصریح کرد: اتفاق شگرفی و مهم در این برنامه همراهی و تعامل با مخاطبین و شرکت در آزمون‌های مربوطه است و همراهان این برنامه می توانند از مدرک رسمی و معتبر بهره مند گردند. رویداد مهمی‌که برای اولین در رسانه ملی رخ می دهد این است که همراهانی که برای شرکت در دوره‌ها ثبت نام می‌کنند و از طریق آنتن شبکه آموزش سیما برنامه‌های مهارت محور را دنبال و در آزمون شرکت می‌کنند در صورت موفق شدن در آزمون و گرفتن مدرک رها نمی‌شوند، کار ادامه دارد و شبکه آموزش، تا به ثمر نشستن و گرفتن نتیجه مطلوب این مهارت آموزان آنها را همراهی خواهد کرد.

امتیاز شما