امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

اعلام ویژه برنامه‌های محرم شبکه آموزش

مشاهده ۴۵۱
۱۴۰۲/۰۴/۲۷- ۱۱:۰۳

همزمان با آغاز ایام محرم آنتن شبکه آموزش رنگ و بوی محرم می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «با کربلا» عنوان برنامه ای است که در ایام محرم از شبکه آموزش سیما روی آنتن می رود.این برنامه از ٥ محرم تا اربعین حسینی هر شب همزمان از دو استودیو واقع در تهران و کربلا به صورت زنده پخش می‌شود. روایت آداب سفر و مسائل معارفی و معنوی در سفر زیارتی عتبات با حضور کارشناسان مذهبی به صورت زنده از بیت الحرمین با اجرای سید کاظم احمدزاده بخشی از این برنامه است. در بخشی دیگر با توجه به محوریت آموزشی این شبکه ، آموزش هایی از جنس پزشکی ، طب سنتی و توصیه‌های ایمنی برای این سفر، با اجرای ندا ملکی در استودیو تهران ، در اختیار مخاطبان می‌گیرد. این برنامه به تهیه کنندگی علی اکبر کریمی از تهیه کنندگان با تجربه و قدیمی رسانه از ٥ محرم تا اربعین حسینی هر شب از شبکه آموزش ساعت 20:00 تا 21:00 و تکرار ساعت 01:00 بامداد پخش می‌شود.

برنامه «نوای عاشقی» عنوان برنامه دیگری است که در ایام محرم مهمان خانه‌های ایرانی خواهد بود. برنامه «نوای عاشقی» درسه بخش مقتل خوانی، نوای عاشقان و گفتگو با عاشقان اهل بیت(ع) تولید شده است. در بخش مقتل خوانی علی همت مومیوند، واقعه جانسوز عاشورا را روایت می‌کند. در بخش نوای عاشقان این برنامه، واقعیت مجازی(VR) از واقعه کربلا باعینک سه بعدی به میهمانان نمایش داده می‌شود. در ادامه، شاهد گفتگوی مشتاقان، خادمین و پیرغلامان حسینی خواهیم بود. برنامه«نوای عاشقی» ، هر شب ساعت 22:30 و تکرار آن در دو بخش یکی بعد اذان صبح  و دیگری ساعت 14:30از این شبکه پخش می‌شود.

برنامه «تماشای واقعه» هرشب در ایام محرم میزبان پرده خوانان، شاعران، مجسمه سازان، مستند سازان و عکاسان و هنرمندان آیینی و عاشورایی خواهد بود. این برنامه با توجه به ضرورت پرداختن به نهضت عاشورا و تربیت جوانان و آشنایی آنها با فرهنگ عاشورا تولید شده است. «تماشای واقعه» به تهیه کنندگی داوود نجفی هر شب ساعت 23:00 و تکرار آن ساعت 07:00 از شبکه آموزش پخش می‌شود.

«گنجشک و جبرئیل» عنوان مجموعه سروده‌های عاشورایی زنده یاد دکتر سید حسن حسینی است. برنامه تلویزیونی «گنجشک و جبرئیل» نیز در نظر دارد تا در قالب میان برنامه‌های شامگاهی شبکه آموزش ضمن مروری بر سروده‌های فاخر گنجشک و جبرئیل رمان‌های موفق و روان عاشورایی را به روایت مسعود فروتن به صورت زنده به روی آنتن شبکه آموزش روانه کند.

امتیاز شما