امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی موضوعات ارزشیابی مدارک در برنامه «مشاور»

مشاهده ۳۳۸
۱۴۰۲/۰۵/۰۸- ۱۳:۱۲

معاون امور دانشجویی و بورس مدارس خارج از کشور وزارت امور خارجه به سوالات پاسخ می دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دانشجویان  مشغول به تحصیل در خارج از کشور چه آن­ها که از بورس تحصیلی استفاده می ­کنند و چه آن­ها که با هزینه­ ی شخصی در دانشگاه­ های مورد تأیید وزارت علوم و آموزش عالی در حال تحصیل هستند؛ به عنوان آینده ­سازان ایران، مورد حمایت­ های قانونی و تحت پوشش خدمات کنسولی هستند. مواردی مانند تردد، نظام وظیفه، انتقال ارز، تأیید مدارک، تسهیلات غیر ارزی و انتقال به دانشگاه ­های داخل کشور بخشی از دغدغه­ هایی است که ذهن بعضی از دانشجویان را مشغول کرده است.

در همین راستا، این برنامه با حضور محمد امین غفارزاده (معاون امور دانشجویی و بورس مدارس خارج از کشور وزارت امور خارجه) به ارزشیابی مدارک، تسهیلات غیر ارزی و نحوه ­ی انتقال دانشجویان خارج از کشور اختصاص دارد.

شرایط عمومی دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور جهت شناسایی رسمی آن­ها به عنوان دانشجو و برخورداری از امکانات و امتیازات قانونی، مفاد آئین­ نامه ضوابط و مقررات ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشجویان خارج از کشور، ارائه تسهیلات غیر ارزی، فرایند تشکیل پرونده و روند درخواست دانشجویان، شرایط پرداخت تسهیلات به اعضای خانواده تحت تکفل دانشجوی خارج از کشور از اهم مباحث مورد بحث خواهد بود.

«مشاور»؛ کاری از گروه تولیدات بین الملل شبکه جهانی جام‌جم با حضور مسئولین عالی رتبه، چهره‌های شاخص و کارشناسان خبره حقوقی و قضایی در قالب پرسش و پاسخی صریح و شفاف، پیرامون مسائل حقوقی، اقامتی و اجتماعی هموطنان خارج از ایران روز های یکشنبه‌ها ساعت ۲۰ به وقت تهران به روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما