امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
در شبکه آموزش سیما،
در شبکه آموزش سیما،

پایتون را رایگان آموزش بینید

مشاهده ۳۳۷
۱۴۰۲/۰۵/۲۴- ۱۶:۲۶
تعداد بازدید:337

برنامه «شبکه ماه» با آموزش پایتون هر روز ساعت 18 از شبکه آموزش مهمان خانه‌های ایرانی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدرس برنامه نویسی پایتون در برنامه «شبکه ماه» گفت: به عقیده بسیاری از صاحبنظران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ دنیا در سال های آتی آشنایی نداشتن با برنامه‌نویسی و توانمندی در این حوزه نوعی بی سوادی محسوب می‌شود.
جلالی استاد دانشگاه ،فارغ‌التحصیل دکتری مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر، پژوهشگر پسادکتری دانشگاه پلی‌تکنیک مونیخ و دانشگاه بیرکبک لندن، مدیر ده‌ها پروژه نرم‌افزاری و مدرس دانشگاه در حوزه هوش مصنوعی و علم داده در حال حاضر مدرس برنامه نویسی پایتون در برنامه «شبکه ماه» است که از ابتدای تابستان از شبکه آموزش پخش می‌شود.
وی با اشاره به گروه سنی مخاطبان این برنامه تصریح کرد: مخاطبان اصلی دوره آموزشی پایتون دانش‌آموزان دبیرستان و به خصوص دوره متوسطه دوم هستند. اما این دوره حتی برای دانشجویان به خصوص دانشجویان رشته‌های غیرمهندسی قابل استفاده است. با توجه به طراحی ساده دوره، این دوره برای همه علاقمندان به برنامه‌نویسی قابل استفاده است.

جلالی در خصوص اهمیت آموزش پایتون بیان داشت: به عقیده بسیاری از صاحبنظران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ دنیا در سال های آتی عدم آشنایی با برنامه‌نویسی و توانمندی در این حوزه نوعی بی سوادی محسوب می‌شود!همچنین فرصت‌های شغلی فراوان با درآمدهای عالی در این حوزه وجود دارد که ارزش این مهارت را دو چندان می‌کند.

وی با بیان سطح آموزش پایتون از شبکه آموزش، گفت: برای یادگیری پایتون در کنار شبکه آموزش هیچ پیش‌نیاز خاصی لازم نیست. دانش ریاضی در حد دوره متوسطه اول و کمی دقت و تمرکز کافی است. دانش آموزان در این دوره با پایتون در سطح مقدماتی و متوسط آشنا خواهند شد. اما همه نیازمندی‌ها برای ادامه این مهارت به شکل خودآموز با تمرین و دنبال کردن منابع موجود در اینترنت را نیز فرا خواهند گرفت.
دانشجویان بعد از اتمام دروس شما می‌توانند کار مرتبط پیدا کنند یا خیر چه نوع شغلی و درآمد شان به طور میانگین چقدر خواهد بود

جلالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این دوره برای دانش‌آموزان دبیرستانی طراحی شده، و این دانش‌آموزان نیز مشغول به تحصیل هستند، اینکه بگوییم بعد از این دوره شاغل خواهند شد، چندانی منطقی به نظر نمی‌رسد. اما این دوره برای شروع یک شغل آزادکاری (فریلنسری) آماتوری و افزایش تجربه با انجام طرح های بیش تر کفایت می‌کند.

برنامه « شبکه ماه» با آموزش پایتون هر روز ساعت 18 از شبکه آموزش مهمان خانه‌های ایرانی است.

امتیاز شما