امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

سیما در مسیر بازنمایی نخبگان است/ مستند پرتره دانشمندان کشور در «کهربا»

مشاهده ۳۵۷
۱۴۰۲/۰۵/۲۸- ۱۲:۴۷

مدیر شبکه آموزش درگفت و گوی زنده ویژه خبری شبکه خبر به مهمترین برنامه‌های سیما در حوزه علم و فناوری و نخبگی اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علی عبدالعالی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با موضوع عملکرد رسانه ملی در بازنمایی جایگاه نخبگان کشور ضمن لزوم توجه به پیشرفت های کشور در تمامی حوزه‌های علوم و فنون و بازنمایی آن گفت: رسانه ملی در دوره جدید نگاه خود را بیش تر معطوف به نخبگان، جوانان توانمند و بااستعداد کرده است. اگر منصفانه نسبت نخبگان و سلبریتی‌ها را در این دوره در مقایسه با گذشته بررسی کنیم شرایط بهتر شده است البته باید اذعان داشت که تا ایده آل و بازنمایی پیشرفت کشور فاصله زیاد داریم.
مدیر شبکه آموزش در ادامه با برشمردن برخی برنامه‌های سیما در حوزه علوم و فنون، تصریح کرد: در شبکه یک سیما برنامه‌های «رویان»، «ایران امروز» و « پارسا»، در شبکه سه «رویانیوم» پخش شده است که مخاطبان خود را با وجه سرگرم‌کننده علم و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا می‌کند و هیچ وقت در رسانه ملی کارهای آزمایشگاهی در این سطح انجام نشده بود. برنامه «میدون» شبکه سه، همایش نخبگان شبکه چهار، برنامه «پرستاره» شبکه آموزش که میزبان ستاره‌های پر افتخار کشور عزیزمان ایران است و با جوانان پر شور در جهاد خدمت رسانی گفت و گو می‌کند، از جمله تولیدات اخیر شبکه‌های تلویزیون است.
عبدالعالی در ادامه این گفت و گو همچنین از تولید و پخش برنامه جدید شبکه آموزش خبر داد و گفت: به زودی برنامه ای با عنوان «کهربا» به روی آنتن شبکه آموزش خواهد رفت. این برنامه مستند پرتره دانشمندان کشور است که یکی از این برنامه‌ها هم به زندگی دکتر زلفی گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری اشاره دارد.
وی افزود: در برنامه «پاناسه»، دانشجویان در دوره‌های دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی که از پایان نامه خود دفاع کردند در قالب یک ویدئو سه دقیقه‌ای طرح و پژوهش خود را معرفی و ارائه می‌کنند از شبکه‌های مختلف تلویزیون در حال پخش است.
مدیر شبکه آموزش در پایان این گفت و گو تاکید کرد رسانه ملی در مسیر بازنمایی پیشرفت های نخبگان است و ان شالله این اتفاق در آینده برجسته تر صورت می‌گیرد.

 

امتیاز شما