امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

«یکی بود، یکی نبود» پر بازیگرترین سریال کودک و نوجوان شبکه جام‌جم

مشاهده ۵۳۱
۱۴۰۲/۰۶/۰۶- ۱۰:۰۸

مجموعه «یکی بود، یکی نبود» پر بازیگرترین سریال کودک و نوجوان است که حدودا ۸ ماه برنامه ریزی نگارش و فیلم برداری ان به طول انجامیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه «یکی بود، یکی نبود» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهرام قدیری پر بازیگرترین سریال کودک و نوجوان است که برنامه‌ریزی نگارش و فیلمبرداری آن حدود هشت ماه در گروه کودک شبکه جهانی جام جم به طول انجامیده است.

قدیری درباره این اثر توضیح داد: ۲ بازیگر کودک چهره که در فیلم‌های قبلی‌مان آن‌ها را کشف کرده بودم و حدود ۹۰ بازیگر دیگر که استعدادیابی شدند در این سریال ایفای نقش کرده‌اند، این استعدادیابی در دی‌ماه آغاز شد و از میان هفت هزار نفر انتخاب شدند و تمرین‌ها آغاز شد و اکنون ۱۵ قسمت  از این مجموعه تصویربرداری شده و در حال پخش است.

او خاطرنشان کرد: محمد مسلمی یکی از بهترین اساتید بازیگردانی کودک است و با توجه به تسلطش در کارگردانی و نمایش کودک، مشاور پروژه هم است. طراحی صحنه این مجموعه بر اساس تصویرسازی کتاب کودک است و طراحی لباس نیز با بهره‌مندی از فرم و تاریخچه فرم لباس در هر دوره، از رنگ به عنوان عنصر اصلی و بصری در لباس‌ها توجه ویژه‌ای شده است. در این مجموعه فضایی به مساحت ۳۰۰ متر دکور ساخته شده و حدود ۲۴۰ دست لباس نیز طراحی و دوخته شده است.

همچنین مدیر تولید و مجری طرح این مجموعه سحر حاتمی درباره تولید این پروژه افزود: تمامی استانداردهای بصری و تجهیزات را در این مجموعه رعایت کرده‌ایم، گروه موسیقی به صورت زنده با ۱۴ ساز به مدیریت عبد آتشانی و پنج دوربین برای تصویربرداری این مجموعه به کارگردانی شهرام قدیری انجام شد. این مجموعه به روایت محمد مسلمی است.

حاتمی در پایان تاکید کرد: به دلیل اشراف کامل کارگردان به طراحی صحنه و طراحی لباس در این مجموعه با استفاده از نیروهای جوان و با نظر و مدیریت هنری شهرام قدیری، صحنه‌ها، دکورها و لباس‌ها طراحی شدند.

بازیگران این مجموعه عبارتند از بازیگران بزرگسال: محمد معجونی، بهرام سروری نژاد، سید حسن سید منافی، رضا فقیهی، فریبا ترکاشوند، بازیگران اصلی کودک: یاسین اسدی، آرش دهقان، سام وزیری، آریا شاه علی، پانیسا راشدی، بنیتا اشراقی، مهتا قهرمانیان، نیلا ماشین‌چی و… و در حدود ۱۲۰ کودک نیز در این مجموعه ضمن آموزش، به ایفای نقش پرداختند.

این مجموعه در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تهیه و تولید می‌شود.

امتیاز شما