امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

چهل و پنجمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در صداوسیمای استان آذربایجان شرقی

مشاهده ۱۴۴
۱۴۰۲/۱۱/۲۱- ۰۹:۵۳

صداوسیمای استان آذربایجان شرقی برای نکوداشت چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در بیست و دوم بهمن برنامه‌های مختلفی در معاونت های سیما ، صدا، رادیو برون مرزی ، اطلاعات اخبار و فضای مجازی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای استانی سهند امسال در کنار برنامه‌های ویژه انتخابات در برنامه‌های روتین از جمله چای نبات، ریحان، ملت اراده سی، کندیمیز، رهیافت، نازبالالار، راسته کوچه، همراه، تبریزیم، ویژه برنامه حماسه حضور را از محل برگزاری راهپیمایی از 5 نقطه کلانشهر تبریز و شهرستان‌ها و روستاها به روی آنتن خواهد برد.

برنامه کودک نیز از مقابل میدان شهدا به صورت زنده به اجرای برنامه خواهند پرداخت. در این برنامه‌ها در کنار گرامیداشت فرا رسیدن چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی‌ به بیانیه گام دوم انقلاب و موضوعات و بندهای مطرح شده در آن و همچنین رهنمودها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در چهل سال دوم انقلاب و انتخاب نماینده اصلح پرداخت می‌شود. همچنین باز خوانی وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام(ره) و بررسی روزشمار انقلاب، دعوت از فرمانداران شهرستان‌ها و ارائه گزارش از دستاوردهای انقلاب در این مناطق، پخش کلیپ های انقلابی و .. برخی از آیتم های پیش بینی شده در این برنامه‌هاست.

پوشش راهپیمایی مردم انقلابی و ولایتمدار استان در روز بیست و دوم بهمن در قالب ویژه برنامه این روز ، ضبط و پخش مراسم ها و جشن‌های برگزار شده در سایر شهرستانهای استان، پخش فیلم ها و سریال های مرتبط با این ایام ، پخش مستند و انیمیشن و .. از دیگر تدارکات شبکه سهند در ایام باقی مانده دهه فجر شمرده می‌شود.     

رادیو آذربایجان شرقی هم در ایام نزدیک به بیست و دوم بهمن ویژه برنامه‌های زنده و تولیدی مختلفی را در کنداکتور پخش قرار داده است و هر روز پیش از ظهر و بعد از ظهر به روی آنتن می‌برد. در این برنامه‌ها موضوعاتی چون بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی، پخش خاطرات مردمی از مبارزات دوران انقلاب اسلامی در استان، معرفی مبارزان، چهره‌های هنری شاخص و انقلابی در استان و شهرستانها، اطلاع رسانی صحیح از موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ایران در سالهای پس از انقلاب، انتخابات، نماینده اصلح و نقش مجلس شورای اسلامی در توسعه و آبادانی کشور و... تقدیم شنوندگان خواهد شد.

پخش نمایش های متعدد رادیویی، مسابقه، مستند و تولید ویژه برنامه‌های مختلف رادیو شهر مراغه بخشی از تمهیدات رادیو آذربایجان شرقی برای این ایام خواهد بود. علاوه براین قرار است در برنامه‌های فجر بایرامی،  جمعه گوروشی، کندیمیز، نغمه، سحرلر، خانواده، ایستگاه انقلاب،  دعوت، سوز صرافی، فصل جوانی، آخشاملار، صد داستان، انقلاب بایرامی، چلچراغ، طلیعه نور، صبح روشن، صف اول، خط انقلاب نیز به صورت ویژه به موضوع 22 بهمن پرداخت شود. ضبط و پخش سخنرانی ویژه انقلاب، پخش آنونس، پخش بیانات رهبری، پخش سرودهای انقلابی، پرداخت در مطالب فواصل برنامه‌ها، رله برنامه‌های شب‌ها ی ایران، پوشش حضور مردم استان در رادیونم ، پخش پوسترهای تبلیغاتی مرتبط با ۲۲ بهمن و پخش زیرنویس های آن و اطلاع رسانی در برنامه‌های رادیو شهر مراغه، سلام مراغا،  آخشاملار سسی، رحمت قاپیسی از دیگر تمهیدات رادیو خواهد بود. همچنین در این ویژه برنامه‌ها علاوه بر پخش سرودها و ترانه‌های انقلابی و نوستالژی، پخش پیام ها و تلفنهای شنوندگان، گزارش هایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان و همچنین تاثیر و نقش آذربایجان شرقی در شکل گیری و تداوم حرکات انقلابی مردم به ویژه در راهپیمایی روز بیست و نهم بهمن در چهلم شهدای قم برای شنوندگان پخش می‌شود. 

گفتنی است رادیو برون مرزی تبریز نیز در این ایام برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان آذری زبان خود در منطقه قفقاز و جمهوری آذربایجان تدارک دیده است. ویژه برنامه‌های ارثی میز، فجر بایرامی، چراغ، شناور، خبر  قسمتی از تولیدات این رادیوست که در ایام دهه فجر و در روز 22 بهمن برای شنوندگان فرامرزی پخش می‌شود . 

 پوشش برنامه‌های ایام الله دهه فجر در نقاط مختلف استان؛ پوشش خبری راهپیمایی باشکوه روز بیست و دوم بهمن؛ تهیه گزارش های متعدد از مدارس و دانش آموزان با موضوع دهه فجر؛ تهیه و پخش گزارش کتاب با محوریت معرفی کتابهای مرتبط با انقلاب اسلامی؛ تهیه گزارش از توسعه و پیشرفت در حوزه راه روستایی استان؛ تهیه گزارش از طرح های عمرانی و تولیدی و افتتاح این طرح ها در ایام الله دهه فجر ، تهیه گزارش از دستاوردهای انقلاب اسلامی در کلانشهر تبریز و شهرستانها و تهیه و پخش گزارش از شرکت های دانش بنیان بخشی ازبرنامه‌های معاونت خبر است.

تهیه اینفوگرافی، روزشمار انقلاب در قالب موشن گرافی، باز نشر موسیقی‌های مربوط به انقلاب، پوستر، ویدئوکلیپ، عکس نوشت بیانات و فرمایشات امام و رهبری در مورد انقلاب و دهه فجر، سرودها و شعارهای دوران انقلاب و انتشار سخنرانی‌های سال های قبل مقام معظم رهبری در مورد 29 بهمن، و پخش تولیدات از رادیو نما از جمله تمهیداتی است که در معاونت فضای مجازی این مرکز در چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب در نظر گرفته شده است.

 

امتیاز شما