امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی تبلیغات کاذب و دروغین رسانه‌ها در حوزه سلامت

مشاهده ۱۲۴
۱۴۰۲/۱۱/۲۸- ۰۸:۱۶

برنامه «زاویه پنهان» رادیو سلامت روز یکشنبه با کارشناسی لیلا علوی به تبلیغات کاذب و دروغین در رسانه‌ها در حوزه سلامت می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، یحیی لک، تهیه کننده برنامه زاویه پنهان در این باره توضیح می دهد: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با دیدن یک تبلیغ وسوسه شده باشید برای یک‌بار هم که شده کالا یا خدمات ارائه شده را امتحان کنید. چیزی که شما را برای این‌کار وسوسه می‌کند وعده‌هایی است که در آن تبلیغ می‌بینید. این تبلیغات در حوزه‌های مختلف و عموما از طریق مجاری غیررسمی در دسترس عموم جامعه قرار قرار می‌گیرد واین روزها بیشتر شاهد چنین تبلیغاتی در عرصه سلامت و درمان هستیم.
وی ادامه می دهد: بنابراین رسالت ما در برنامه زاویه پنهان بررسی چنین موضوعی است و به مخاطب این آگاهی را می دهیم که تحت تاثیر چنین تبلیغاتی قرار نگیرد که خیلی هم زیاد شده است. مثلا تبلیغات کاذبی در حوزه لاغری، زیبایی، پوست و ... انجام می‌شود و سعی می‌کنند با فریب مردم محصولات تقلبی خود را به فروش برسانند.
این تهیه کننده می‌گوید: در هر قسمت از برنامه به عنوان یک فرد نیازمند با مراکزی تماس می‌گیریم که مدعی هستند در حوزه سلامت و پزشکی خدمات می‌دهند، در حالی که تبلیغات کاذب است و بعد با رعایت مسایل حقوقی صحبت‌های آن‌ها در برنامه پخش می‌شود تا مردم متوجه شوند که چطور از آنها سوء استفاده می‌شود. کارشناسان برنامه هم روی خط می آوریم و درباره موضوع صحبت می‌کنیم.

این برنامه روزهای یکشنبه ساعت 20 با مجری و کارشناسی لیلا علوی پخش می‌شود.

امتیاز شما