امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در قاب شبکه قرآن

مشاهده ۲۳۵
۱۴۰۲/۱۱/۲۹- ۱۲:۳۶

مسابقات بین المللی قرآن کریم به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

پخش زنده این مسابقات تا روز سه شنبه 1 اسفندماه از ساعت 15 تا 21 بر روی آنتن شبکه قرآن ومعارف سیما می رود.

آیین اختتامیه این رویداد قرآنی نیز روز چهارشنبه 2 اسفندماه از ساعت 15 تا 17:30 برای علاقمندان پخش می‌شود.

چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی جهان اسلام در دو بخش خانم ها و آقایان در رده سنی بالای ۱۸ سال در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کل قرآن آقایان و قرائت ترتیل و حفظ کل برای خانم ها به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

گفتنی است مسابقات برادران از ۲۷ بهمن آغاز شده و تا اول اسفند ادامه دارد. در بخش قرائت آقایان ۲۰ نفر، در ترتیل هشت نفر، در حفظ کل قرآن ۱۵ نفر حضور دارند. در بخش دانش‌آموزی و در گروه پسران نیز هشت نفر در رشته قرائت تحقیق، ۹ نفر در رشته حفظ کل قرآن و در رشته ترتیل نیز شش نفر حضور دارند.

همچنین رقابت خانم ها در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی جهان اسلام از دیروز ۲۸ بهمن در سالن اجلاس سران آغاز شده است.

بر همین اساس مسابقات در بخش خانم ها تا سی‌ بهمن در نوبت صبح تا اذان ظهر ادامه دارد. در این بخش در رشته ترتیل ۱۲ نفر و در رشته حفظ کل قرآن ۱۴ بانو حضور دارند.

کشورهای حاضر در این مسابقات عبارتند از مالزی، مصر، الجزایر، عربستان، ترکیه، اندونزی، لبنان، هند، هلند، آلمان، آمریکا، تونس، روسیه، ساحل عاج، سریلانکا، سنگاپور، سنگال، سوریه، عراق، کانادا، فلسطین، فیلیپین، نوار باختری رود اردن، پاکستان، کومور، بروندی، لیبی، افغانستان، نیجر، سومالی، بنگلادش، تانزانیا، موریتانی، تایلند، تاجیکستان، انگلستان، نیجریه، اتیوپی، اوگاندا، عمان، برونئی، گامبیا و نیوزیلند که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

گفتنی است، در سومین روز از اسفندماه شرکت کنندگان چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

امتیاز شما