امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
به دنبال اتمام شمارش آرا؛
به دنبال اتمام شمارش آرا؛

نتایج انتخابات حوزه‌های نه گانه استان کرمان مشخص شد

مشاهده ۴۹۹
۱۴۰۲/۱۲/۱۳- ۱۰:۱۳
تعداد بازدید:499

نتایج قطعی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان برای ۹ حوزه انتخابیه و ۱۰ کرسی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با پایان شمارش آرا در حوزه‌های ۹ گانه انتخابیه استان کرمان، رحمان جلالی رئیس ستاد انتخابات این استان گفت: نتایج ۹ حوزه انتخابیه استان کرمان بدین شرح است: در حوزه انتخابیه کرمان و راور، شهباز حسن‌پور با ۷۴ هزار و ۲۱۹ رای به عنوان نامزد اول و مجید دوستعلی با ۷۱ هزار و ۵۶۶ رای به عنوان نامزد دوم، منتخب شدند.

وی ادامه داد: محمدرضا پورابراهیمی‌با ۵۸ هزار و ۸۵۸ رای، محمدرضا باهنر با ۳۵ هزار و ۲۸۰ رای، محمدعلی عسکری با ۳۱ هزار و ۸۷۰ رای و محمدمهدی زاهدی با ۲۵ هزار و ۳۵۲ رای در رده‌های بعدی رای‌های اخذ شده حوزه انتخابیه کرمان و راور قرار دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان، مجموع آرای مأخوذه در حوزه انتخابیه کرمان و راور را ۲۵۴ هزار و ۷۸۶ رای و میزان مشارکت آن را ۴۱ درصد اعلام کرد و افزود: در مجموع استان کرمان مشارکت نزدیک به ۵۰ درصدی رقم خورده است.

جلالی تصریح کرد: عبدالحسین همتی با ۲۸ هزار و ۳۴۴ رای از ۶۹ هزار و ۵۷۸ آرای مأخوذه به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان انتخاب شد. در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار، احمد انارکی محمدی با ۵۶ هزار و ۴۹۲ رای از ۱۲۷ هزار و ۷۱۵ آرای مأخوذه منتخب مردم شد. در حوزه انتخابیه کهنوج، فاریاب، منوجان، قلعه‌گنج، رودبار جنوب و جازموریان، منصور شکراللهی با ۸۲ هزار و ۵۸۶ رای از ۱۶۳ هزار و ۷۱۱ آرای مأخوذه به عنوان منتخب مردم شناخته شد. بهنام سعیدی با ۳۷ هزار و ۶۲۱ رای از ۱۴۷ هزار و ۹۲ رای مأخوذه به عنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد برگزیده شد. موسی غضنفرآبادی با ۶۸ هزار و ۳۵۴ رای از ۱۳۸ هزار و ۵۶۹ آرای مأخوذه به عنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی برگزیده شد.

در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر، محمد معتمدی‌زاده با کسب ۵۳ هزار و ۷۱۵ رای از ۱۱۳ هزار و ۲۱۰ رای مأخوذه، نماینده مردم شناخت شد.غلامرضا نویدی با کسب ۱۸ هزار و ۳۰۲ رای از ۳۵ هزار و ۸۵۴ آرای مأخوذه به عنوان منتخب مردم در حوزه انتخابیه شهربابک برگزیده شد. در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه، یاسر سلیمانی با ۲۴ هزار و ۹۱۱ رای از ۶۷ هزار و ۷۱۲ آرای مأخوذه به عنوان منتخب مردم شناخته شد. 

رییس ستاد انتخابات استان کرمان همچنین نتایج رسمی مربوط به انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و برگزیدگان سه کرسی این استان را اعلام کرد. رحمان جلالی گفت: نفر اول سید احمد خاتمی‌با ۵۷۸ هزار و ۷۷۹رای، نفر دوم احمد شیخ بهایی با ۳۵۷ هزار و ۴۲۰ رای و نفر سوم امان الله علیمرادی با ۳۰۷ هزار و ۸۴۳ رای حائز کرسی‌های خبرگان استان کرمان شدند. وی کل آرای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۶۸۷ رای اعلام کرد.

امتیاز شما