امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
نوروز 1403 همراه با صدا و سیمای گلستان؛
نوروز 1403 همراه با صدا و سیمای گلستان؛

سالی نو با صفایی نو در نوروز 1403 از قاب رنگی صداوسیمای گلستان

مشاهده ۱۴۶
۱۴۰۲/۱۲/۲۱- ۱۴:۰۵
تعداد بازدید:146

صداوسیمای گلستان همچون سال های گذشته برای نوروز 1403 فیلم ها و سریال های جذاب و متنوعی را برای مخاطبان همیشه همراه خود تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نوروز امسال که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان است، حال و هوای متفاوتی در رادیو و تلویزیون ایجاد میکند، معاونت سیمای گلستان با توجه پخش روزانه فیلم سینمایی و یک سریال خانوادگی با عنوان «عمارت صفا» در 26 قسمت 35 دقیقه ای به تهیه کنندگی و نویسندگی موسی پایین محلی و کارگردانی مجتبی بیطرفان و موسی پایین محلی از تولیدات مرکز گلستان در کنار مستندهای نوروزی و ده‌ها برنامه شاد و با حال و هوای ماه رمضان در نوروز باستانی 1403 همراه با بینندگان خود این سال را جشن می‌گیرد.

این سریال عمارت صفا با موضوع فرزندآوری و ساختار ملودارم خانوادگی و طنز داستان جلیل چهل ساله دارای مدرک دکترای خانواده است که به همراه پدرش صادق که هشت ساله همسرش را از دست داده به صورت مجرد دریک خانه بزرگ زندگی می‌کنند و فرزندان حاج صادق در تلاش هستند که برای پدر زن بگیرند اما قبول نمی‌کند و حاج صادق شرط گذاشته ابتدا جلیل باید ازدواج کند و جلیل هم شرطش اینکه پدرش باید از ازدواج کند و اتفاقاتی در خانواده  می افتد و ...

سیمای گلستان ویژه برنامه سال تحویل را با عنوان «بهار در بهار» با تهیه کنندگی و کارگردانی سید روح الله بنی عقیل که برنامه ای ترکیبی نمایشی با هدف تفریحی، سرگرمی، آموزشی و اطلاع رسانی تهیه شده و تلاش می‌کند خانواده‌ها سال نو را با رنگ و بویی معنوی و مفرح در کنار هم و با لحظات خاطره انگیزی آغاز کنند.

این برنامه از ساعات پایانی سال1402 به مدت300 دقیقه، با پخش زنده مراسم تحویل سال نو و بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، ارتباط با گزارشگران آزاد شهرهای استان، شیرین کاری‌ها، هنرنمایی‌ها و بذله‌گویی‌ها و اجرای مسابقه، دعوت و حضور اقوام مختلف استان( ترکمن، قزل باش، سیتانی، قزاق، کتولی، مازنی و ... دعوت از کارشناس مذهبی و همچنین پژوهشگر و مورخ در مورد آداب و رسوم تحویل سال و پخش موسیقی بومی و محلی و ...روی آنتن می رود.

سیمای گلستان همچنین ویژه برنامه کودک « یه آسمون ستاره» به تهیه کنندگی و کارگردانی حمیدرضا دنکوب که جای خود را بین خانواده‌ها و به ویژه کودکان باز کرده است در 6 قسمت ۴۰ دقیقه‌ای از دیگر برنامه‌های شبکه ی گلستان در ایام نوروز خواهد بود.

و از دیگر برنامه‌های این حوزه روزهای زوج « خانه محبت» ، «مسائل روز»، « پزشک شما»، « مسابقه مسیر طلایی»، «اولکام» و... است.

رادیو گلستان هم با ویژه برنامه‌های سال تحویل با عنوان « صدای پای بهار»  به تهیه کنندگی لطیفه دوجی و گویندگی مریم ملانوروزی و شارمین علاقمند که قبل از ساعت تحویل سال نو با آخرین اخبار و اطلاعات همراه با آموزش از ساعت 5:30 بامداد به مدت 90 دقیقه لحظات شاد و مفرحی را همراه با آخرین اطلاعات و موضوعات روز به سمع بینندگان همیشه همراه می رساند.

از برنامه‌های ایام نوروز این معاونت از جمله « بهار در گلستان » برنامه صبحگاهی که بصورت زنده در ایام نوروز هر روز صبح از ساعت 09:00 الی 11:00 روی موج رادیو گلستان می رود.

از دیگر برنامه‌های رادیو گلستان با توجه به اینکه نوروز 1402 با ماه میهمانی خدا همراه است برنامه‌های ویژه ای را برای روزه داران در ایام نوروز از جمله دو برنامه زنده « نجوای نیاز » و« ساعت سرور» 17:00 به ترتیب برای لحظات سحر و افطار روزه داران در نظر گرفته شده است.

و از دیگر برنامه‌های این حوزه « ترنم و ترانه»، « دلنوازان»، «آوای اقوام»، «نوروز در روستا»، « دلاشاد» و « گشت و گذار» است.

رادیو ترکمنی برون مرزی همچون سال‌های قبل برنامه‌های مفرح و ویژه‌ای برای شنوندگان خود در خارج از کشور آماده پخش دارد از جمله ویژه برنامه « بهار ترکمن( بهار بایرامی)» لحظه تحویل سال به مدت 120دقیقه همراه با پخش پیام تبریک مقام معظم رهبری (مدظله العالی) وهمچنین ویژه برنامه
« یازاولکاسیندان(جشن بهار)»  در 12 قسمت به مدت 10 دقیقه در ایام نوروزمهمان هموطنان داخل کشور و شنوندگان خارج کشوراست و همچنین از دیگر برنامه‌های این حوزه «چشمه ایمان» 2 برنامه 25 دقیقه ای، «خانه و خانواده» 4 برنامه 15 دقیقه ای، «گوهر جوانی» 1 برنامه 20 دقیقه ای، «درآینه شعر» 2 برنامه 5 دقیقه ای، « نغمه‌ها» 2 برنامه 25 دقیقه ای و «در محضر آفتاب» 2 برنامه 10 دقیقه ای را روی آنتن می‌برد.

معاونت فضای مجازی مرکز همراه با دیگر معاونت ها نیز در خصوص نوروز به بارگزاری برنامه‌های مختلفی اعم مجموعه «آبادی پلاس» که در این برنامه روستاهای استان در بستر اقتصاد و گردشگری در قالب بسته محتوایی، عکس نوشت، پوستر و ویدئو و ...، رونمایی از  برنامه کمیک موشن «مسابقه کهکشان1450» این برنامه با موضوع حاج قاسم و نوجوان است، دوربین مخفی و چالش «ریکه ریکه» برنامه اجتماعی طنز، برای نوروز چند پوستر، اینفوگرافیک و کاریکاتور وایجاد صفحه ویژه نوروز در وب سایت مرکز و... از واحدهای صدا، سیما و خبر را برای این ایام تدارک دیده است.

تصاویر

امتیاز شما