امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک صداوسیمای آذربایجان غربی در ماه میهمانی خـدا

مشاهده ۱۸۰
۱۴۰۲/۱۲/۲۱- ۱۴:۳۶

صداوسیمای آذربایجان غربی با برنامه‌های متنوع معنوی همراه با مخاطبان به استقبال ماه ضیافت الهی می‌رود. برنامه‌های قـــرار، سحرزمزمه سی ، ترتیل خوانی قرآن کریم ، سخنرانی شبهای رمضان در سیما و سعادت سارایی و برنامه آیدین سحرلر در صدا از برنامه‌های ماه میهمانی خداست که هر روز بصورت زنده بر روی آنتن می رود .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه‌های تلویزیونی :  برنامه «قرار» ویژه افطار ماه مبارک رمضان از سیمای آذربایجان غربی است که به تعداد 30 برنامه 55 دقیقه ای از ساعت 18 به تهیه کنندگی داود سلیـمانپور بصورت زنده از سیمای استانی پخش می‌شود. این برنامه با آیتم های مختلف به بیان فضیلت های ماه مبارک رمضان با حضور کارشناسان مذهبی ، بررسی محتوای دعای روز و آداب و رسوم این ماه در استان می‌پردازد و شامل بحث کارشناسی ، تواشیح ، تغذیه در ماه رمضان ، احکام رمضان ، دعای روز، گزارش و مناجات و ادعیه  است. این برنامه با هدف ایجاد فضای معنوی به ترویج اخلاق و فعالیت های خیریه ، کمک های مومنانه ، قناعت و انفاق و ازخودگذشتگی ، آداب روزه داری ، عمق بخشی به فرهنگ دینی در جامعه می‌پردازد . همچنین با توجه به مناسبتهای موجود در ماه میهمانی خدا آیتمی جهت پرداخت به موضوع خیرین ، آزادی زندانیان ، اطعام ایتام و گزارش از خیرین شهرستانها ، دستگیری از نیازمندان درویژه برنامه قــرار در نظر گرفته شده است . « سحرزمزمه سی» برنامه ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان است که بمدت 50 دقیقه قبل از اذان به تهیه کنندگی داود غفاری آذر تولید و پخش می‌شود . این برنامه که از محل مسجد جامع ارومیه تهیه می‌شود می‌کوشد در خصوص آداب روزه داری ، مسائل مختلف مذهبی، اعتقادی و پزشکی قابل طرح در ماه رمضان با حضور کارشناسان مذهبی، اطلاعات لازم را قبل از اذان صبح با بخش های مختلف برای روزه داران ارائه نماید. سیمای آذربایجان غربی همچنین برنامه سخنرانی شبهای رمضان را هر روز از ساعت 22 سخنرانی‌های مساجد مختلف شهررا به تهیه کنندگی علی مولاپرست، ضبط و پخش خواهد کرد. "جمع خوانی قرآن کریم" از محل مصلای امام خمینی ارومیه نیز به تهیه کنندگی جلیل اسماعیل زاده هر روز از ساعت 16:45 به مدت 60 دقیقه به طور زنده از شبکه‌های استانی صدا و سیما پخش می‌شود. مجموعه تلویزیونی «حیات یولداشی» هر شب ساعت 19:15 و سریال تلویزیونی «آژیــر» به تهیه کنندگی و کارگردانی رامین اصغـری هم هر شب ساعت 21 بر روی آنتن می رود.  ویژه برنامه شبهای قدر نیز در لیالی پرفیض قدر بصورت زنده با پخش دعای جوشن کبیر،سخنرانی ، مناجات و همخوانی پخش خواهد شد .

ویژه برنامه‌های رادیویی: صدای مرکز آذربایجان غربی نیز به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان با بهره گیری از ظرفیت رادیو نما جهت ارتباط دو سویه با مخاطبان برنامه‌های ویژه ای تدارک دیده است .برنامه رادیویی «سعادت سارایی» بمدت 75 دقیقه ویژه افطار ماه مبارک رمضان است که از ساعت 17:45 بصورت زنده پخش می‌شود . این برنامه در قالب ترکیبی نمایشی به تعداد 30 برنامه به تهیه کنندگی علی شاهدی و اسکندر رحیمی تهیه می‌شود و سعی در ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی دارد . گزارش ، نمایش ، تفسیر آیات و دعای روز، احکام رمضان ، مباحث اخلاقی ، مصاحبه با خیرین ، پاسخ به سوالات شرعی ماه رمضان و تماسهای مردمی از بخش های این برنامه می‌باشد . ارتقای دانش مذهبی و تعلق نسبت فرهنگ اسلامی ، ترویج دورهمی زمان افطار و آشنایی با تکالیف دینی ، ایجاد انگیزش و التزام به آداب رمضان از اهداف برنامه است. شبکه رادیویی چی چست برای سحر ماه مبارک رمضان برنامه «آیدین سحرلر» را بمدت 75 دقیقه قبل از اذان صبح به تهیه کنندگی زینب اسمی‌بصورت تولیدی ، پخش   می‌کند. این برنامه به منظور ایجاد فضایی معنوی تهیه می‌شود و تلاش می‌کند با حضور کارشناسان مذهبی ثمرات خودسازی و فضائل اخلاقی در این ماه را تبیین نماید. رمضان در کلام و اندیشه امام (ره) و رهبری ، اهمیت مناجات و شان نزول آیات ، تغذیه در رمضان ، صحیفه سجادیه ، تواشیح و اشعار عرفانی از بخش های این برنامه می‌باشد .

امتیاز شما