امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

حضورسخنگوی دولت در برنامه زنده سیمای آذربایجان غربی

مشاهده ۱۱۴
۱۴۰۳/۰۱/۲۵- ۱۶:۱۰

سخنگوی دولت سیزدهم که برای بازدید از احیای دریاچه ارومیه و شرکت در نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه به ارومیه سفر کرده بود با حضور در صداوسیمای آذربایجان غربی در برنامه تلویزیونی سیری در ورزش حضور یافت و به تشریح اقدامات دولت برای احیای نگین فیروزه ای شمالغرب کشور پرداخت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علی بهادری جهرمی سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در برنامه زنده تلویزیونی صداوسیمای آذربایجان غربی با اشاره به خشکسالی سال‌های اخیر و کاهش بارندگی‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در این مدت، افزود: دولت سیزدهم با رویکرد مردمی سازی و مدیریت منابع آبی، کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه را در منطقه احیا کرده و مدیریت بسیاری از امور به استاندار محترم آذربایجان غربی محول شد.

وی گفت: برای مردمی‌ کردن احیای دریاچه ارومیه، اداره امور و دبیری کارگروه ملی نجات دریاچه به استاندار آذربایجان غربی سپرده شد و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های متولی عضو این کارگروه همراهی کامل را در این زمینه داشته اند.

سخنگوی دولت با اشاره به اجرای طرح بهره برداری از یک  طرح عمرانی احیای دریاچه ارومیه در هر سه ماه یکبار، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه در دو سال گذشته آماده شده و زمینه را برای بهره مندی درست از بارندگی‌ها فراهم کرده است.

بهادری جهرمی‌ به آغاز فاز نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی دریاچه ارومیه با رویکرد اجرای برنامه‌های نرم افزاری و مردمی سازی احیای دریاچه برگزار شده و این برنامه‌ها  استمرار خواهد یافت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در کنار اقدامات دولت، همراهی مردم ضروری است، تصریح کرد: دولت سیزدهم بر توجه به اولویت‌های مردمی و حفاظت از کشاورزی منطقه تاکید داشته و این امر با تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم‌های نوین کشاورزی و آبیاری جهت افزایش بهره وری، محقق خواهد شد.

امتیاز شما