امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ضیافت شبکه سهند در ماه خدا

مشاهده ۲۷۲
۱۴۰۲/۱۲/۲۲- ۰۷:۴۳

حوزه‌های پیام صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی مجموعه‌ای از برنامه‌های معارفی را با رویکرد تقویت دینمداری در ماه خدا با راهبرد محتوایی تواصی به حق و تواصی به صبر، امیدبخشی و وعده الهی پیروزی مومنان، ایجاد نشاط معنوی برای پخش در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته اند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در شبکه استانی سیما ، در کنار برنامه‌های روتین چای نبات ، ریحان ، تبریزیم ، کندیمیز و .. که با حال و هوای رمضان المبارک تهیه و پخش می‌شوند ، ویژه برنامه‌های " افطارلیق " و " اوباشدانلیق " به ترتیب در آستانه اوقات ملکوتی افطار و سحری از قاب دوربین‌های سیمای سهند مهمان خانه‌های مخاطبان و روزه داران می‌شود . در این برنامه‌ها دعا و نیایش ، دعای افتتاح ، دعاهای خاص هر روز ماه رمضان ، صحبتهای اساتید و کارشناسان حوزه و دانشگاه و .. پیش بینی شده است. پخش آموزش قرآن ، ذکر احکام ماه رمضان، بهداشت روزه داری، مناجات رمضان ، ادعیه ، احادیث و روایات روز و ... بخشی از آیتم های گنجانده شده در این ویژه برنامه‌ها خواهد بود .

تهیه و تولید برنامه‌های تلویزیونی " حوالی بهشت " ، پوشش زنده مراسم پر فیض شبهای احیاء ، پوشش راهپیمایی مردم مومن و خداجوی استان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ، پخش زنده ترتیل قرآن کریم از مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) و پوشش نماز عید فطر و چندین برنامه متنوع دیگر برخی دیگر از ویژه برنامه‌های این معاونت در ایام پر برکت رمضان الکریم می‌باشد. پخش فیلم ها و سریال هایی با حال و هوای ایام مبارک ، انیمیشن ، کلیپ و نماهنگ بخش دیگری از تمهیدات شبکه سهند است که تقدیم میهمانان خوان الهی خواهد شد . 

رادیو آذربایجان شرقی نیز در ماه رحمت خدا خواهد کوشید به واسطه تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت، ویژه برنامه‌ها با همین مضمون تهیه و پخش شود. تهیه و تولید ویژه برنامه‌های افطارلیق، اوباشدانلیق، مسابقه قرآنی کوثر، شب‎های قدر، میزگردهای تخصصی در موضوع سیره امام علی (ع)، سخنرانی‌های ویژه با رویکرد بحث های اخلاقی ، دعوت ، ترتیل قرآن کریم ، درسهایی از قرآن استاد قرائتی، مشکات، سریال نمایشی از سرزمین نور ، ترتیل قرآنی ، نمایش های تک قسمتی سخاوت ، سینیخ اورکلر، کیم منی چاغیریر، نامت نیکوترین است ، من گدا نیستم ، قئیدیش ، طراحی رادیو نما برای ایام ماه مبارک رمضان ، برنامه‌های روز قدس و عید فطر از تمهیدات این رادیو در ماه میهمانی خدا خواهد بود و در اوقات معنوی افطار و سحرهای ماه عبودیت و بندگی تقدیم مخاطبان خداجو و مومن رادیو می‌شود.

رادیو شهر مراغه نیز با برنامه‌های  اجابت چاغلاری , تولید و پخش ویژه شهادت حضرت علی (ع) و روز قدس در کنار شنوندگان مومن و خداشناس خواهد بود . شبکه استانی صدا علاوه بر برنامه‌های اشاره شده با میان برنامه‌های کوتاه با موضوع رمضان ، سخنرانی ائمه جمعه شهرستان‌ها ، تفسیر قرآن کریم ، پخش دعا و مناجات در کنار شنوندگان مومن و خداشناس خواهد بود .

تهیه و تولید گزارشهایی با محوریت پایان ماه شعبان المعظم و استقبال از ماه مبارک رمضان ، غبارروبی مساجد تبریز و شهرستانها، گزارش از اولین روز از ماه میهمانی خدا، گزارش رمضان بهار قرآن با محوریت معرفی مساجد، گزارش از روند ذخیره سازی و تامین اقلام مورد نیاز مردم و نظارت بر بازار ، تهیه گزارش با موضوع رعایت اصول بهداشتی در تهیه خوراکی‌ها و شیرینی جات مخصوص رمضان از جمله انواع نانها و زولبیا – بامیه ، تهیه و پخش گزارشهایی از فضیلت شبهای قدر و همچنین پوشش خبری مراسم احیاء شبهای پرفیض قدر ، پوشش برنامه‌های مربوط به روز قدس در سطح استان و کلانشهر تبریز ، و اطلاع رسانی درخصوص میزان زکات فطریه و موارد مصرف آن بخشی از پیش بینی‌های معاونت خبر در طول ماه رمضان و پخش آن در بخش های مختلف خبری تلویزیونی و رادیویی استانی و سراسری و شبکه‌های اجتماعی این معاونت شمرده می‌شود .

رادیو برونمرزی آذری تبریز هم همانند سالهای گذشته با برنامه زنده اوباشدانلیق و افطارلیق و پرداخت در برنامه‌های شناور ، چراغ ، قیزیل سقاخانا ، پنجره ، قرآن ناغیلاری و سماوی ناغیلار به استقبال ماه مهمانی خدا می رود.  پخش اذان مغرب و صبح به افق باکو ، تلاوت قرآن ، ادعیه ، مناجات ، صحبت های کارشناسان دینی ، بخش احکام و پرسش و پاسخ با حضور کارشناس حوزه بصورت زنده ، پخش دیدگاهها ی مخاطبان و .... بخشهایی از این برنامه‌ها می‌باشد.

تولید و انتشار محتواهای مختلف در ماه مبارک رمضان در قالب های متنوع اینفوگرافی ، موشن گرافی ، فتو و ویدئوکلیپ ، ویدئوگرافی ، انیمیشن ، ویدئوکامنت و عکس نوشت و پوستر از برنامه‌های معاونت فضای مجازی در این ماه خواهد بود.

امتیاز شما