امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

شهید حادثه چهارشنبه سوری به روایت "فدائیان امنیت "

مشاهده ۹۷
۱۴۰۲/۱۲/۲۲- ۱۱:۰۵

مستند "فدائیان امنیت" به کارگردانی سید حسن حسینی امشب سه شنبه 22 اسفند ساعت 22:30 زندگی والامقام شهید هادی جوان دلاور را برای مخاطبان به تصویر می‌کشد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شهید دلاور از نیرو های فعال و خدوم نیروی انتظامی تهران بزرگ بود که در ماموریت چهارشنبه آخر سال (اسفند سال 92) به علت اصابت تارنجک دستی به وی مجروح و علی رغم داشتن کلا ایمنی به کما رفته و درنهایت پس از 57 روز به شهادت رسید.

در شب حادثه در پی تماس شهروندان تهرانی با مرکز فوریتهای پلیسی 110 تهران بزرگ مبنی بر ایجاد مزاحمت چند فرد شرور در یکی از بوستان‌های محدوده نواب تهران، شهید دلاور بلافاصله به اتفاق دیگر همرزمانش به محل اعزام و به بررسی موضوع پرداخت.
وی حین انجام وظیفه درحالی که به اراذل و اوباش تذکر داده و به آنان امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد به ناگاه یکی از این افراد شرور با پرتاب یک نارنجک دست ساز به سمت وی او را از ناحیه سر مصدوم و پیکر غرق به خون وی از طریق تماس ماموران با اورژانس به بیمارستان لقمان حکیم منتقل و ضارب وی نیز از صحنه متواری شد.

ضارب شهید دلاور با اقدام اطلاعاتی ماموران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از 48 ساعت تلاش شبانه روزی شناسایی ، بازداشت و پس از ارجاع به مقام قضایی روانه زندان شد.

شهید هادی جوان دلاور در محله جی سال 1363 به دنیا آمد.ایشان بعداز اتمام تحصیل به خدمت سربازی رفته و در منطقه سرخه حصار در پدافند ارتش  خدمت می‌کند.  پس از اتمام سربازی بخاطر علاقه شدیدی که از کودکی به نیروی پلیس داشتند وارد نیروی انتظامی‌شد و همزمان مشغول تحصیل در رشته حقوق قضایی شد که سرانجام 24 اردیبهشت سال 93 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مستند  "فدائیان امنیت" امشب به مدت 25 دقیقه از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

امتیاز شما