امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
«هاشتاغ» در شبکه العالم رصد می‌کند؛
«هاشتاغ» در شبکه العالم رصد می‌کند؛

بازتاب اقدام نمایشی آمریکا در ساخت اسکله موقت در غزه

مشاهده ۱۴۶
۱۴۰۲/۱۲/۲۳- ۱۴:۴۷
تعداد بازدید:146

واکنش ها به طرح آمریکا برای ساخت اسکله موقت در نزدیکی غزه برای ارسال کمک های بشر دوستانه به منطقه محاصره شده در شبکه‌های اجتماعی عربی در «هاشتاغ» شبکه العالم بررسی می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اقدام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ساخت اسکله موقت در غزه برای کمک رسانی به منطقه محاصره شده با واکنش های مختلفی در فضای مجازی روبه رو شده است.

در این باره بیان خواهد شد؛ این اقدام نمایشی در حالی انجام می‌شود که آمریکا در بحبوحه قحطی قریب الوقوع غزه که در پی بیش از پنج ماه از بمباران،عملیات زمینی و محاصره از سوی رژیم صهیونیستی ویران شده به اصطلاح کمک های هوایی ارسال می‌کند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی تردیدهای زیادی درباره اهداف واقعی این طرح آمریکا مطرح کرده اند که به آن اشاره خواهد شد.

 توجه بازیگران و کارگردانان در مراسم اسکار در ایالات متحده به جنگ غزه و نسل کشی خبرساز شد.

آنان با اشاره به لزوم توقف تجاوزات رژیم اسرائیل به نوار غره، شعار آتش بس سر دادند و مراسم اعتراضی برگزار کردند.

سومین موضوع برنامه «هاشتاغ» پرونده مایا زیاده، راهبه لبنانی است. در اینباره بیان خواهد شد؛  مایا زیاده راهب زن مسیحی در مراسم دعای صبحگاهی مدرسه‌ای در یکی از مناطق مسیحی‌ نشین لبنان با اختصاص دعای آن روز برای مردم جنوب لبنان گفت کسانی که برای مقاومت لبنان دعا نکنند و آن را دوست نداشته باشند خائن به لبنان هستند. این سخنان خشم احزاب مسیحی مخالف حزب الله لبنان را برانگیخت و باعث شد که او از کار در این مدرسه منع شود. در پی این اقدام بسیاری از کاربران لبنانی در شبکه‌های اجتماعی و از جمله کاربران مسیحی از او اعلام حمایت کردند و سخنانش را بر مبنای تعالیم مسیحیت برشمردند.

«هاشتاغ» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی، سردبیری حسین الموسوی و اجرای محمد العامری، 23 اسفند ماه از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

https://www.alalam.ir

امتیاز شما