امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
در دومین محفل "مسیر مرتضی" در سالن رضوان؛
در دومین محفل "مسیر مرتضی" در سالن رضوان؛

امضای بیانیه حمایت از غزه در رسانه ملی

مشاهده ۳۰۸
۱۴۰۳/۰۱/۱۹- ۰۸:۱۸
تعداد بازدید:308

همزمان با ۲۶ ماه مبارک رمضان دومین محفل "مسیر مرتضی" با هدف یادبود سیدشهیدان اهل قلم، هنرمندان و متفکران جبهه فرهنگی انقلاب و هنرمندان شهید غزه با حضور رئیس رسانه ملی در سالن رضوان مرکز بسیج صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم دکتر پیمان جبلی ضمن گرامی داشت سالگرد شهادت شهید مرتضی آوینی گفت: 31 سال از شهادت سیدشهیدان اهل قلم می‌گذرد و امیدواریم راه فرهنگی این شهید والامقام و مسیر مرتضی در جامعه ایران اسلامی ساری و جاری باشد.

وی با ابراز خوشحالی از حضور در محفلی که به ذکر شهدا و قهرمانی‌های مقاومت مزین شده است، اظهار داشت: امیدوارم  خداوند به همه ما توفیق دهد که در مسیر رشادت ها و حماسه آفرینی‌های شجاعانه مقاومت سرافراز در منطقه بتوانیم ادای وظیفه کنیم. جبلی ادامه داد: این روزها شاهد هستیم که رژیم غاصب کودک کش صهیونیست در مسیر سرآشیبی تند زوال قرار گرفته است.

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ان شاءالله به زودی شاهد سربلندی و افتخارات مقاومت سرفراز فلسطینی در منطقه از یمن تا عراق، فلسطین و لبنان و در همه نقاط جهان باشیم ابراز داشت: افتخارت و رشادت هایی که جبهه مقاومت در رویارویی با رژیم صهیونیستی می آفریند، مایه افتخار همه ماست.  

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که این لحظات تاریخی را به عنوان آخرین روزها و آخرین لحظات حیات رژیم منحوس صهیونیستی در قاب ذهنمان ثبت کنیم.

در ابتدای این مراسم جواد رمضان نژاد، رئیس مرکز بسیج سازمان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید آوینی، هنرمندان فقید کشورمان و همین طور ادای احترام به هنرمندان شهید غزه به مهمانان حاضر خیرمقدم گفت.

شهید آوینی بدون تکلیف سازمانی روایت گر انقلاب شد
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و السلمین عباس محسنی از همراهان شهید آوینی در روایت فتح گفت: با مرور آثاری که از شهید آوینی بعد از جنگ به یادگار آمده است به خصوصیات عجیب وی پی بردم. مسئول دفتر آثار شهید آوینی ادامه داد: شهید آوینی پس از پذیرش قطعنامه 598 به سرعت خود را بازیافت و با جمع آوری گروه مورد اعتماد خود بدون تکلیف سازمانی خط و مشی‌های انقلاب را همکاران خود ترسیم کرد و به این امر پرداخت که حرکت های بعدی چه باشد. محسنی ادامه داد: شهید آوینی در این شرایط به سمت روایت کردن آثار انقلاب اسلامی و تاثیرات بین المللی انقلاب پرداخت.

وی افزود: در اولین حرکت، شهید آوینی نگاه تیزبینانه ای به سمت لبنان و فلسطین داشت. سه برنامه تولید شده وی شامل "انقلاب سنگ" ، "نسیم حیات رایحه انقلاب اسلامی در لبنان" و "سه نسل آواره " نتیجه این نگاه تیزبینانه است و با شنیدن نریشن‌های این سه متن می توان به اطلاعات گسترده شهید آوینی نیز پی برد.

محسنی پیش بینی آینده را از دیگر خصوصیات بارز شهید آوینی برشمرد و عنوان کرد: با بررسی متن‌های این سه اثر ارزشمند می توان به توان و هنر پیش بینی آینده این شهید والا مقام از اتفاقات آینده پی برد. پیش بینی آینده به این معناست که شهید آوینی در این متن‌ها امروز را که دست جهبه مقاومت از سلاح و موشک پر است را دیده و از آن سخن گفته است.

نگاه فرهنگی بدون سیطره سیاسی لازم است
عبدالحمید قدیریان از دوستان و همرزمان شهید آوینی در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید آوینی گفت: فرصت خوبی است تا تلاش کنیم در محفل شهید آوینی نگاه فرهنگی به پیرامون خود داشته باشیم. وی افزود: واقعیت این است که سال هاست نگاه فرهنگی ما تحت سیطره نگاه سیاسی قرار گرفته و از اصل خود فاصله گرفته است.‌ شهید آوینی کسی است که می توان به بهانه سالروز شهادت ایشان این بحث را باز کرد.

قدیریان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهید آوینی از امام (ره) شنید که این انقلاب صاحب دارد، بنابراین ذره بین به دست گرفت و بین بچه‌ها دنبال ردپای خدا گشت. یک بُعد شهید این بود که کار رسانه ای می‌کرد، ولی بُعد اصلی شهید این بود که خدا را پیدا می‌کرد که شهادت اجازه نداد به انتهای داستان که خدا شروع کرده است و ان شاءالله به ظهور ختم می‌شود، برسد.

وی به حرکت عظیم راهپیمایی اربعین اشاره کرد و افزود: اگر شهید آوینی در پیاده روی اربعین بود به این مورد توجه می‌کرد که خدایا داری چه کار می‌کنی؟! برنامه ات در این مسیر پیاده روی چیست؟. قدیریان اضافه کرد: این حضور نور را بارها در انقلاب و فتنه‌ها دیده ایم، اگر شهید آوینی بود از کنار هیچ کدام از این‌ها به سادگی نمی‌گذشت و تلاش می‌کرد رد پای برنامه خدا را پیدا کند و جلو جلو با خدا همراه شود.

نور مردم غزه جهان را بیدار می‌کند
قدیریان در مود اتفاقات غزه و لزوم روایت گری آن گفت: اگر شهید آوینی شاهد اتفاقات غزه بود، می‌گفت این کار بشر و تعلیم تربیت نیست و حتما این کار، کار خداست. یک امتی دارند قتل عام می‌شوند. وی افزود: ایمان مردم غزه به قدری نور تولید می‌کند که در کشورهایی که تصور نمی‌شد دلشان برای کسی بسوزد، بیرون بیایند و قیام کنند. قدیریان ادامه داد: همین نور جهان را بیدار می‌کند و هر چه جلوتر می رویم، خدا مسیری را نشان می دهد که خود طراحی کرده و آن نابودی رژیم صهیونیستی است.

یار دیرین شهید آوینی گفت: در قضیه غزه بیدار شدن و رشد مردم جهان را شاهدیم، همه شاهد تولید مجموعه نور و ایمان هستیم که جهانیان از آن سود می‌برند. اگر به قضیه غزه با دید الهی نگاه کنید، می‌بینید چه صحنه‌های باشکوهی را می توان دید.

شهید آوینی برای یافتن رد پای خداوند دغدغه مند بود
قدیریان به وظیفه هنرمندان در قبال غزه اشاره کرد و گفت: وظیفه هنرمندان این است که سرشار از امید و احساس حضور خداوند در صحنه حاضر باشند. اگر به دور از نگاه سیاسی، نگاه الهی داشته باشیم، همه مردم جهان به خصوص جوانان بهره خواهند برد. جوان ما نیاز دارد که راهبری خدا را در مورد غزه ببیند.

قدیریان افزود: شهید آوینی برای یافتن رد پای خداوند دغدغه مند بود و حتما از خدا سوال می‌کرد که الان باید به کدام سمت حرکت کنیم؟ وی افزود: ما وظیفه داریم جوانان را به سمت جنبه باشکوه روایت سوق دهیم.

جنایات رژیم صهیونیستی و مقاومت مردم نور
در بخش دیگر این مراسم سردار ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با امضای تابلوی بیانیه حمایت از مردم مظلوم غزه با برشمردن جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مردم بی دفاع غزه به آمارهایی از تعداد شهدا، مجروهان و اسیران این جنگ نابرابر پرداخت.

ابوشریف از شهادت 140 شهید هنرمند و اصحاب رسانه در غزه خبر داد و آن را نشانه همراهی هنرمندان این سرزمین با دیگر مردم غزه در رویارویی با جنایات رژیم صهیونیستی دانست.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به آلوده شدن آب و خاک و نابودی مزارع غزه برای کشت و زراعت نیز اشاره داشت. وی در ادامه ضمن برشمردن جنایات رژیم غاصب اسرائیل به کم شدن توان مقابله نظامی و اقتصادی اسرائیل پرداخته و پایین آمدن وجهه سیاسی اسرائیل در بین ملت ها و کشورهای جهان را نشانه افول و زوال آن خواند و آن را نشانه نابودی اسرائیل و وعده محقق شده از سوی خداوند خواند و از ملت شریف غزه که با تمام توان در مقابل جنایات اسرائیل مقاومت می‌کنند، تقدیر کرد.

سردار ابوشریف در ادامه از دولت و ملت شریف ایران برای حمایت از جهبه مقاومت تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم با حضور رئیس رسانه ملی از خانواده‌های هنرمندان فقید عماد افروغ، پروانه معصومی، ناصر طهماسب، جمشید جم و براتی پور که در سال 1402 آسمانی شده اند، تقدیر شد.

در پایان مراسم بیانیه حمایت از غزه توسط رئیس رسانه ملی، معاونت امور استان‌ها، معاونت سیما و رئیس مرکز بسیج سازمان امضا شد.

ویدئوها

امتیاز شما