امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتخابات روی موج رادیو

مشاهده ۵۵۱
۱۳۹۸/۱۱/۲۶- ۱۰:۳۰

همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، در مراسمی با حضور رئیس ستاد انتخابات کشور ، معاون ،مدیران و کارکنان صدا، رادیو انتخابات از امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در این مراسم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جمهوری اسلامی سهم و نقش مردم در نظام است گفت: نمونه‌ای از این حضور ملی حضور ملیونی مردم در مناسبت‌هایی چون راهپیمایی 22بهمن یا روز قدس است. وی مراجعه به آرای عمومی و مشارکت مردم در انتخابات را از ویژگی‌های دیگر جمهوری اسلامی‌برشمرد و گفت: همه ارکان نظام جمهوری اسلامی مستقیم و غیرمستقیم با آرای مردم شکل می‌گیرد و این دو ویژگی با چنین ظرفیتی در تمام دنیا بی نظیر است. دکتر شاه آبادی گفت: در نظام جمهوری اسلامی مطابق قانون اساسی از یک سو ولایت مطلقه فقیه کشور مبنای دینی و الهی به حاکمیت می‌دهد و از سوی دیگر با مراجعه به آرای عمومی، نقش و سهم حداکثری مردم را در اداره کشور و تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان تثبیت می‌کند.

معاون صدا با اشاره به وظایف فرهنگ و رسانه در این زمینه گفت: رسانه مکلف است این الگو‌ها را در کشور به درستی ترسیم کند و هم نقش مردم را در مشارکت نبیین کند وهم به عنوان تکلیفی دینی به آن بپردازد. وی افزود: رسانه ملی، هم در سایر بخش‌ها و هم با تأسیس این رادیوی اختصاصی باید بنای خود را بر مبنای ارتقای مشارکت سیاسی مردم بگذارد و این رادیو می‌تواند با هدفی قطعی‌تر در این زمینه عمل کند.

دکتر شاه‌آبادی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و هدایت مردم برای انتخاب اصلح را از مأموریت‌های اصلی این رادیو برشمرد و گفت: گرچه معدل حضور و مشارکت مردم در انتخابات در جمهوری اسلامی از متوسط مشارکت مردم در بسیاری از کشورهایی که مدعی مردمسالاری هستند نیز بیشتر است اما این امر نیاز به تحلیل، روشنگری و دقت نظر داردکه باید همه وجوه آن برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن در ماه‌ها و حوادث اخیر برای دستاویز قرار دادن مشکلات کشور گفت: دشمنان نگاهشان به این است که حضور مردم هر چه بیشتر کمرنگ شود و رسانه نسبت به این موضوع تکلیف دارد. وی افزود: اگر ما به مشکلات نقد داریم و اگر به دنبال تغییر روش‌ها و برخی سیاست‌ها هستیم باید پای صندوق‌های رأی به دنبال آن باشیم و رسانه باید بگوید که آینده متأثر از انتخابی است که مردم می‌کنند.

معاون صدا با بیان اینکه رسانه موظف است برای مردم معیارهای انتخاب اصلح را تبیین کند گفت: مردم به این باور رسیده‌اند که پاسداشت مقاومت منوط به مشارکت جدی در تصمیم‌گیری‌ها است. وی با ابراز امیدواری از اینکه رادیو انتخابات با پشتوانه تحقیق و پژوهشی چندماهه و تولید برنامه‌های متنوع  باید نقشش را در مشارکت حداکثری مردم و هدایت مردم به سوی انتخاب اصلح ایفا کند گفت: امیدوارم تلاش همکارانم در این رادیو به تبدیل شدن این رسانه همراه و این شبکه رادیویی به رسانه مرجع بیانجامد.

ابوالفضل نوروزی مدیر رادیو انتخابات نیز در این مراسم با معرفی برخی برنامه‌های این رادیو گفت: رویکرد اصلی این رادیو رویکردی اجتماعی و سیاسی است و ما برای ایجاد فضای همدلی میان رسانه و وزارت کشور در برگزاری انتخاباتی پرشور، نشاط اجتماعی و  امید به آینده تلاش می‌کنیم.

وی از وجود 4بخش خبری در کنداکتور روزانه این رادیو خبر داد و افزود: برنامه صبح‌گاهی متولد ایران از شادترین برنامه‌های این رادیو برای ایجاد فضایی با نشاط است. نوروزی با بیان اینکه برنامه «زنده باد مردم» نیز با حال و هوای رأی اولی‌ها و جوانان از ساعت 10تا 12 روی آنتن می‌رود گفت: در لحظات عصرگاهی نیز برنامه برگ برنده در خصوص انتخاب اصلح پخش می‌شود و برنامه شبانگاهی این شبکه که از ساعت 20تا22 روی آنتن می‌رود «افق‌های نو »نام دارد که در آن مجلس تراز انقلاب در گام دوم ترسیم ‌می‌شود.

در این مراسم همچنین معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات با ارائه گزارشی از روند برگزاری 36 انتخابات در مدت 40سال پس از انقلاب، از رعایت دو اصل قانونمداری و بی‌طرفی در برگزاری انتخابات سخن گفت و تأکید کرد: همه امور در جمهوری اسلامی مبتنی بر انتخاب مردم است و سلامت برگزاری آن مطالبه آن‌هاست. 

گفتنی است رادیو انتخابات روی موج اف‌ام ردیف 95.5مگاهرتز  و سایت entekhabat.seda.ir قابل دریافت است.

امتیاز شما