امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

مبارزات میرزاده عشقی و آیت الله مدرس در سریال رادیویی«جان برکف»

مشاهده ۸۸۹
۱۳۹۹/۰۹/۰۸- ۱۳:۳۵

سریال رادیویی جدید«جان برکف» با محور مبارزات میرزاده عشقی، شاعر و روزنامه نگار ایرانی و آیت الله مدرس از دو شبکه رادیویی نمایش و ایران پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اشرف السادات اشرف نژاد، تهیه کننده سریال رادیویی«جان برکف» گفت: از آنجایی که داستان‌ های تاریخی، یک سری اطلاعات ثابت دارد، سریال«جان بر کف» به بخشی از زندگی مدرس می‌ پردازد و نوع پردازش آن به این بستگی دارد که داستان در چه شرایطی اتفاق می افتد و اینجاست که نویسنده، نقش خودش را نشان می دهد.

وی افزود: در این نمایش که‌ هاجر کوشکی، نویسندگی آن را بر عهده داشته، داستان از ترور میرزاده عشقی شروع می‌ شود و از آن دست داستان‌ هایی است که کمتر به آن پرداخته شده است، چرا که میرزاده عشقی از شعرا و نویسندگان مبارز دوران رضاشاه بود و مدرس نیز در آن زمان با رضا شاه مبارزه می‌کرد، تا جایی که بعد از ترور میرزاده عشقی، تنها مدرس بود که برای او مجلس ختم گذاشت و در آن مجلس سخنرانی کرد.

اشرف نژاد در پایان تأکید کرد: نحوه تهیه کنندگی این سریال بسته به شرایط و فضای آن شکل گرفته است و هنرنمایی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو نیز جذابیت آن را دو چندان کرده است.

سریال«جان برکف»با صدابرداری جعفر جودتی، افکتوری محمدرضا قبادی فر و هنرنمایی رامین پورایمان، امیر فرحان نیا، احمد لشینی، باقر کریم پور، شهریار حمزیان، سینا نیکوکار، ماندانا اصلانی و احمد گنجی، از امشب تا پیان هفته ساعت 23:45 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت 22:30 به روی آنتن رادیو ایران می رود.

امتیاز شما