امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه صداوسیما در همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی
رئیس دانشگاه صداوسیما در همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی

اهمیت تبلیغات بازرگانی در سطح تولیدات نمایشی است

مشاهده ۴۷۶
۱۳۹۹/۰۹/۲۳- ۱۰:۴۴
تعداد بازدید:476

رئیس دانشگاه صداوسیما تبلیغات بازرگانی را صنعت فروش ایده و رؤیاها توصیف کرد و گفت: توجه به فرآیند تولید و پخش پیام‌های بازرگانی که در پربیینده‌ترین زمان‌ها پخش می‌شود و اثرگذاری زیادی بر مخاطب دارد ضروری است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شهاب اسفندیاری در آیین افتتاحیه همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی گفت: تبلیغات بازرگانی با توجه به  اهمیت اثرگذاری آن بر مخاطب، نباید صرفا تحت نظارت معاونت اداری و مالی اداره شود بلکه باید، در حد یک معاونت برنامه‌ساز برای آن اهمیت قائل شد.

وی با تاکید بر اینکه در دوران ریاست دکتر علی عسکری بر رسانه ملی انضباط شدید مالی بر بودجه صداوسیما حاکم است، گفت: باید برای نیاز رسانه ملی به استفاده از بودجه عمومی چاره‌ای اندیشید، در غیر این صورت، ممکن است دست رسانه ملی برای پرداختن به موضوعات اساسی و همچنین نیازهای مردم چندان باز نباشد.
رئیس همایش رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی با اشاره به نمونه‌هایی از تبلیغات شرکت‌های خارجی تصریح کرد: نیاز است در الگوها، مدیریت و سیاستگذاری برای پخش پیام‌های بازرگانی در رسانه ملی تغییراتی ایجاد شود، زیرا نشر ایده و معنا در زندگی مخاطبان دخیل است.

اسفندیاری با اشاره به انتقاد از سهم رسانه ملی از بودجه عمومی، در مقایسه بودجه صداوسیما با رسانه ای مانند بی بی سی گفت: سهم بی بی سی از تولید ناخالص انگلیس، هشت برابر سهم صداوسیما از تولید ناخالص داخلی است. این بدان معناست که دولت بریتانیا هشت برابر بیشتر برای رسانه حاکمیت خود اهمیت قائل است.

در ادامه این مراسم با قدردانی از محسن اسماعیلی، سید حسین شریف الدین، سیده مریم اعتماد، ستار زرکلام و سیدمحمد حسین میرهاشمی‌به عنوان نویسندگان مقالات برتر، از شش عنوان کتاب تولید شده در  خصوص رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی نیز رونمایی شد.

امتیاز شما