امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پاسداشت 44 سال مجاهدت فرهنگی حجت‌الاسلام قرائتی در رسانه ملی؛
پاسداشت 44 سال مجاهدت فرهنگی حجت‌الاسلام قرائتی در رسانه ملی؛

رئیس سازمان صداوسیما: حجت‌الاسلام قرائتی، چهره‌ای ملی و یک «رسانه» است

مشاهده ۱۲۶۸
۱۴۰۲/۰۴/۰۶- ۱۴:۲۱
تعداد بازدید:1268

رئیس سازمان صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی را یک رسانه دانست و گفت: چهره ملی یعنی استاد محسن قرائتی که از ظرفیت تلویزیون برای ترویج قرآن استفاده کرده و تمام اقشار جامعه او را دوست دارند، اما ذره ای تغییر در تواضع، ایمان، اخلاق و منش وی ایجاد نشده است.

به‌ گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در آیین نکوداشت 44 سال مجاهدت فرهنگی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در رسانه ملی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد؛ ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین این آیین نکوداشت گفت: افتخار بزرگی برای ما در سازمان صداوسیماست که آقای قرائتی پذیرفتند در این دوره آیین نکوداشت شان را برگزار کنیم. 

                                          

وی افزود: 44 سال قبل در سال 58 بنده یک دانش آموز 13 ساله بودم و توفیق حضور در نخستین درس‌های حجت‌ الاسلام قرائتی را با خاطراتی شیرین در مدرسه پیدا کردم. ایشان برای همه ما اسوه است.

رئیس رسانه ملی به دوهدف برگزاری این آیین نکوداشت اشاره و عنوان کرد: اولین هدف، ادای وظیفه اخلاقی ما به عنوان نمایندگان چندنسل مردم ایران است که بیش‌ از چهار دهه با ایشان انس گرفته اند. بنده به نمایندگی از این چندنسل و همچنین به نمایندگی از مدیران قبلی و همکاران فعلی ام در سازمان صداوسیما از ایشان که رسانه ملی را در این سال‌ها به قرآن مزین کردند قدردانی می‌کنم.

جبلی ادامه‌ داد: هدف دوم، یک یادآوری به خودمان است؛ ایشان به تنهایی یک رسانه است که محتوا، روش، مضمون، قالب و فرم را با پیشرفته ترین روش ها به ما می‌آموزد و ما باید یاد بگیریم.

                                        

وی با بیان اینکه رسانه ملی چهره ای محبوب را به مردم معرفی کرده و ایشان بیش از چهاردهه از محبوب‌ترین و مشهورترین چهره‌های تلویزیون در کشور بوده اظهار کرد: چهره ملی یعنی استاد محسن قرائتی که از ظرفیت تلویزیون برای ترویج قرآن استفاده کرده و تمام اقشار جامعه او را دوست دارند، اما ذره ای تغییر در تواضع، ایمان، اخلاق و منش وی ایجاد نشده است.

رئیس سازمان صداوسیما تأکید کرد: ما باید از ایشان درس بگیریم. موضوعاتی چون ایمان، نوبه نو کردن هدف ها، سخن گفتن با زبان مردم، تقوا و تمسک به قرآن از رموز موفقیت ایشان است و باید به عنوان اسوه، معلم و الگو از او استفاده کنیم و یاد بگیریم.

 آنتن تلویزیون‌ را با خنده حلال گرفتم
 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در آیین نکوداشت 44 سال مجاهدت فرهنگی اش در رسانه ملی با بیان اینکه اگر به قرآن و نماز بی اعتنایی شود، زندگی‌ها تلخ می‌شود خطاب به مدیران فرهنگی گفت: خاک آموزش و پرورش و دانشگاه باید عوض شود. علوم مفید باید آموزش داده شوند.

                           

وی افزود: اشتغال به مسئله دولت ها تبدیل‌شده و برای حل معضل اشتغال باید مدارک تحصیلی براساس مهارت به دانش آموزان و دانشجویان اعطا شود. لازم است در این عرصه بازنگری و تحول ایجاد کنیم.

این معلم و مفسر قرآن با بیان اینکه تبلیغ کردن به دانستن اصول روانشناسی نیاز دارد اظهار کرد: اکنون حوصله‌ها کم شده و برنامه‌ها باید کوتاه، مفید و مختصر شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد:  «زکات» و  «مهارت» دو مقوله مهمی هستند که فراموش شده اند. مدیران ارشد فرهنگی، طلاب و روحانیون، باید به شما بگویم که خیلی بیش از اینها می‌شود کار کرد. تبلیغ چهره به چهره دین و نماز بسیار اهمیت دارد.

                            

وی با اشاره به ارزش و ظرفیت خنداندن مردم با سخنان حکیمانه گفت: چرا  «خنده» را از دست داده ایم؟ بنده آنتن تلویزیون را با خنده حلال گرفتم. باید به موضوعاتی چون قناعت، ازدواج آسان، آسان زندگی کردن و سفر آسان پرداخته شود. بیشتر و بهتر از اینها می‌شود کار فرهنگی کرد. به کارهایتان رنگ الهی بدهید. مهارت، نماز، زکات، خنده و توجه به نعمات الهی را از یاد نبرید.

 آقای قرائتی از زبان بین‌المللی "فطرت" استفاده کرد
حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی، دوست و همکار حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه بنده از اولین محصولات کارخانه آقای قرائتی هستم گفت: او برای ما در کاشان در دوران کودکی مان جلساتی ترتیب داد، تخته ای بر دیواری آویزان کرد و  پنج واژه  «مسئله، عقیده، قصه، اخلاق و شعار» را روی آن نوشت و در 50 جلسه، 200 آیه قرآن برجانمان نقش بسته بود. او از زبان بین المللی "فطرت" استفاده کرد.

                               

وی افزود: او از روزهای اول به شیوه ارائه دین بسیار اهمیت می‌داد. آقای قرائتی برای وقت‌های کم، محتواهای غنی ارائه و تمام مطالب خود را می‌نوشت و به اساتید و بزرگان ارائه و نظرشان را جویا می‌شد. پرکاری ایشان، در آینده مشخص می‌شود و معتقد بود خون شهیدان طی سالیان، تکلیف ما را سنگین می‌کند.

 آقای قرائتی فردی مردمی و در تاریخ جاودانه است
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، از دیگر همراهان دیرین حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه امسال پنجاهمین سالی است که در محضر استادم آقای قرائتی هستم گفت: آقای قرائتی فیلسوف نیست، اما حکیم است. او در این 44 سال با همه جریانات سیاسی تعامل کرد و در خط مستقیم امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده‌است.

                         

وی افزود: آقای قرائتی با قرآن زندگی می‌کند و این دلیل موفقیت وی و در تاریخ جاودانه است چون خودش را به قرآن یعنی جاودانگی گره زد. او به قشر خاصی تعلق ندارد و اقشار گوناگون در سنین مختلف پای درسش نشستند. او فردی مردمی است.

                         

در این مراسم که باحضور مهمانانی چون حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، حجت الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، حجت الاسلام قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی و... برگزار شد، علاوه بر نرم‌افزار چندین‌زبانه «راهی به‌سوی نور» معاونت برون‌مرزی صداوسیما، از صفحه رسمی حجت‌ الاسلام قرائتی در تلوبیون رونمایی شد که کاربران از طریق آن، امکان تماشای 2853 قسمت از برنامه‌ تلویزیونی درس‌هایی از قرآن از سال 1358 تاکنون و همچنین مستندهای مرتبط با استاد قرائتی را داشته و می‌توانند در پویش تعاملی «معلم دوست‌داشتنی» به‌منظور تجلیل از ایشان شرکت کنند.

آلبوم تصاویر خبر را اینجا ببینید

ویدئوها

امتیاز شما