امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک ویژه هنرمندان 33 مرکز صدا‌وسیما برای نوروز

مشاهده ۳۱۴
۱۳۹۷/۱۲/۲۵- ۱۰:۲۸

واحدهای شعر و موسیقی مراکز استان‌ها در رسانه ملی تدارک ویژه‌ای برای نوروز 98 دیده‌اند که شامل آثار گوناگون موسیقایی از جمله آلبومی‌ با 14 زبان و گویش متنوع است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید حمیدرضا حسینی، مشاور معاون امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی مراکز استانی رسانه ملی، برای نوروز 98 گفت: واحد موسیقی و سرود مراکز با گلچینی از تولیدات موسیقایی، در قالب‌های موسیقی، سرود، کلیپ و نماهنگ، آلبومی رنگارنگ را با مضامین و ساختارهای مختلف برای نوروز تهیه کرده است که در هفته جاری در اختیار شبکه‌های استانی، سراسری و فضای مجازی قرار می‌گیرد. این مجموعه شامل 20 قطعه موسیقی بی کلام، 65 سرود و 12 کلاکت نماهنگ است. وی افزود: با تدارک مقدمات لازم، در نخستین روز سال جدید و با اعلام عنوان « شعار سال 1398 » نسبت به سرودن اشعار مناسب اقدام می‌شود و با اجرای خوانندگان، آثار ویژه «شعار سال» تولید می‌شوند. بلافاصله این آثار توسط کارشناسان شورای ستادی بررسی و پس از اخذ مجوز به شبکه‌های رادیویی تحویل داده می‌شوند. حسینی تصریح کرد: همزمان تصویرگذاری این آثار برای تهیه کلیپ و پخش از شبکه‌های تلویزیونی انجام می‌شود و می‌توان گفت نخستین تولیدات هنری رسانه‌ با موضوع شعار سال از این مجموعه ارائه می‌شوند. دبیر شورای شعر و موسیقی استانها عنوان کرد: بهترین شاعران و خوانندگان استانها در ویژه برنامه‌های تحویل سال مراکز به اجرای آثار جذاب و جدید می‌پردازند. همچنین چهره‌های شناخته شده در حوزه موسیقی محلی و سنتی برای خوانندگی به شبکه‌های سراسری و برون مرزی دعوت می‌شوند و به عنوان نمایندگانی از اقوام غیور ایرانی، جلوه‌هایی از زیباترین آیین‌ها - سنتها و نغمه‌های نوروزی را به مردم داخل و خارج کشور  هدیه می دهند.

وی با اشاره به تقارن عید نوروز 98 با ایام خجسته رجب و اعیاد میلاد امیرالمومنین علی(ع) و مبعث پیامبر مکرم اسلام(ص) تصریح کرد: بهار امسال از عطر ولایت و بوی گل محمدی سرشار است و فضای معنوی این ایام در آثار و اجراهای هنرمندان متجلی می‌شود. حسینی افزود: هم اکنون 33 مرکز استانی مشغول تدوین نماهنگ‌های « بهار مهربانی » برای نوروز 1398 هستند ؛ سال گذشته نیز مجموعه 33 نماهنگ در آلبومی‌ با نام «قاصد بهار» برای پخش از شبکه‌های سیما تهیه شد و جذابیت‌های گردشگری، ظرفیت‌های سیاحتی، اماکن زیارتی و روحیه بهاری مردم شریف ایران را به زیبایی نمایش گذاشت.

امتیاز شما