امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

میراث کهن اصفهان به روایت تصویر

مشاهده ۶۷۱
۱۳۹۸/۰۳/۲۵- ۰۸:۰۶

مجموعه مستند «میراث کهن 2» به سفارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان، با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی و بوم‏‎گردی، میراث فرهنگی و صنایع دستی بعضی از شهرستان‎های شرق استان اصفهان در حال تولید است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مستند سعی شده است تا حد امکان به مردم بومی نزدیک شده و به آداب و رسوم، آواهای محلی و زبان و گویش آن‎ها نیز پرداخته شود.

نکته قابل توجه در این مستند، طبیعت زیبای بکر هر شهرستانی است که نظر هر بیننده‎ای را به خود جلب می‎کند، همچنین وجود تنوع قومی و مذهبی با اقوام مختلف(فارس، ترک، لر، گرج ، ارمنی و عرب) و ادیان مختلف (مسیحی و مسلمان ) در کنار همدیگر با وجود اختلاف‎های فرهنگی، وجوه تشابه فراوان دارند.

 همچنین  فعالیت‎هایی در زمینه بوم‎گردی با هدف جذب گردشگر در این مناطق توسط بخش خصوصی آغاز شده است که در مستند میراث کهن به آن‎ها نیز پرداخته می‎شود.

این مستند به تهیه‎کنندگی و کارگردانی مجید عکاف زاده و سید حسن حسینی، مدیرتولیدی و برنامه‎ریزی محمدرضا شاهزمانی، دستیار کارگردانی و تدوینگری محسن‌هاشمی، نویسندگی و تحقیق مجید عکاف‎زاده، نور و تصویربرداری حفیظ‎الله قاسمی، صدابرداری پشوتن طهماسبی و صداگذاری سیدحسن حسینی تولید می‌شود.

تصاویر

امتیاز شما