امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

حماسه پدخندق در تاریخ به یادگار خواهد ماند

مشاهده ۶۹۶
۱۳۹۸/۰۴/۰۲- ۰۹:۲۰

در دیدار مدیر کل مرکز کهگیلویه و بویراحمد با فرماندهان ارشد هشت سال دفاع مقدس گزارشی از روند تولید سریال پدخندق و فیلم تلویزیونی این سریال ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر امیر رئوف در جلسه دیدار با فرماندهان ارشد هشت سال دفاع مقدس که در عملیات پدخندق حضور داشتند گفت: فرماندهان و دلاورمردان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس با رشادت و پایمردی و ازخودگذشتنگی یک وجب از این خاک را به دشمنان واگذار نکردند.
 رئوف با بیان اینکه کارهای بزرگی را که رزم آفرینان این خطه در عملیات پدخندق انجام دادند غیرقابل توصیف است گفت: شبکه استانی دنا با تهیه سریال 520 دقیقه‎ای پدخندق، ساخت تله فیلم، مصاحبه با فرماندهان، آزادگان، جانبازان ، ایثارگران و خانواده‌های شهدای این عملیات همه تلاش خود را به کار گرفته‎ است تا برنامه‌های در خور شأن و جایگاه این عزیزان به جامعه و نسل جوان انعکاس دهد.
سردار سید شکرالله واهبی فرمانده گردان یارسول تیپ 48 فتح کهگیلویه وبویراحمد با تشکر از مدیرکل مرکز از پدخنق به عنوان کربلای خونین جبهه‌های جنوب یاد کرد و افزود: اوج ایثار، شجاعت، ولایت مداری رزمندگان این استان در این عملیات تجلی یافت. واهبی افزود: رزمندگان تیپ 48 فتح در این عملیات تاسرحد جان مبارزه کردند و برگ زرینی به کارنامه سلحشوری دلاورمردان ایران زمین و کهگیلویه وبویراحمد افزودند.
عملیات پد خندق یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس بود که در آن، رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در تیرماه سال 67در جزیره مجنون تا آخرین گلوله خود در مقابل دشمن مقاومت کردند. عملیات پد خندق با 127 شهید به‎همت رزمندگان دلیر و شجاع استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد و یکی از پرافتخارترین عملیات‎هایی بود که در آن، رزمندگان سلحشور این استان با رشادت، ازخودگذشتگی و دلاوری‌های خود مانع از الحاق تیپ ششم دشمن به دیگر گروه‌های آن‎ها شدند.

امتیاز شما