امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

عبور ایران از مرز غنی‌سازی 300 کیلوگرم اورانیوم

مشاهده ۳۹۱
۱۳۹۸/۰۴/۱۱- ۱۳:۵۵

کانال اردو زبان شبکه جهانی سحر به‎منظور انعکاس اخبار و رویدادهای مهم خبری، در برنامه میزگردسیاسی خود با عنوان «انداز جهان» به از سرگیری تولید اورانیوم غنی شده می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با بهره‎مندی از مجریان و کارشناسان خبره خبری هر شب ساعت 20:30 با پخش یک گزارش ویژه ، بینندگان و مخاطبان را با موضوعات مهم سیاسی روز آشنا و مسائل مهم جهانی در ابعاد مختلف بررسی می‌کند. امروز در برنامه « انداز جهان » از سرگیری فعالیت جمهوری اسلامی در غنی سازی اورانیوم نقد و بررسی می‎شود. جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برآورده نشدن خواسته‌هایش توسط اروپایی‌ها در چارچوب برجام، غنی سازی اورانیوم را افزایش می‌دهد. شورای عالی امنیت ملی ایران در سالگرد خروج ایالات متحده از برجام، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود جمهوری اسلامی در واکنش به برآورده نشدن خواسته‌هایش توسط اروپایی‌ها در چارچوب برجام، برخی تعهدات خود در چهارچوب برجام را لغو می‌کند. جمهوری اسلامی‌بارها اعلام کرده است نتیجه نشست کمیسیون مشترک برجام خواسته‌های «به حق» ایران از برجام فاصله زیادی داشته و نتوانسته مطالبات آن‎ها را برآورده سازد. کارشناسانی که امروز سه‎شنبه 11 تیر، در برنامه شرکت دارند، دکتر راشد نقوی کارشناس حاضر در استودیو و سید صفدر رضا در ارتباط تصویری از پاکستان خواهند بود که در این خصوص صحبت می‌کنند. از آنجایی که بسیاری از رسانه‌های غربی و عربی، به درستی اخبار و رویدادهای مهم جامعه بین‎الملل را انعکاس نمی‎دهند و براساس منافع و مطامع خود بسیاری از خبرها را به ویژه اخبار منطقه خاورمیانه را سانسور و یا کتمان می‌کنند، این برنامه با بررسی همه جانبه ابعاد پشت پرده رویدادها و فرآیندهای خبری منطقه و جهان، جایگاه مناسبی در میان مخاطبان خود یافته است.
برنامه میزگرد سیاسی «انداز جهان» از پرمخاطب‎ترین برنامه‌های کانال اردو به تهیه‎کنندگی محسن روخ دوست به صورت زنده از آنتن کانال اردوی شبکه جهانی سحر پخش می‌شود. برنامه تحلیلی «انداز جهان» در قالب ترکیبی گفت‎وگو محور هر روز به جز یکشنبه‌های هر هفته از کانال 24 ساعته اردوی شبکه جهانی سحر پخش می‎شود. اجرای امروز برنامه را علی عباس رضوی انجام می‎دهد. سید حسام الدین مهاجری هم کارشناس محتوایی برنامه است.

امتیاز شما