امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

خالق مدرسه موش ها، مدرسه دوستان را به شبکه یک می رساند/ فریدون جیرانی برای شبکه یک سریال می سازد

مشاهده ۱۷۶۹
۱۳۹۸/۰۴/۱۵- ۱۲:۲۵

مدیر شبکه یک سیما گفت: مرضیه برومند با برنامه عروسکی مدرسه دوستان بخش کودک شبکه یک را راه می اندازد و فریدون جیرانی هم پاییز صحرا را برای پخش سال آینده در دستور کار دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ نشست خبری تبیین طرح جامع تابستانی شبکه یک، با حضور مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و قائم مقام ستاد رسانه ای رونق تولید، در ساختمان سیما برگزارشد.

مجید زین العابدین مدیر شبکه یک سیما، در تشریح برنامه‌های تابستانه این شبکه گفت: طرح جامع تابستانه سیما مشتمل بر 18 موضوع است که برنامه‌های هر شبکه مبتنی بر این 18موضوع پیش خواهد رفت. مهمترین و برجسته ترین این موضوعات رونق تولید، شعار سال است که به شبکه یک محول شد. برنامه ستاد رسیدگی به مشکلات تولید با عنوان برنامه پایش هفته ای 5 روز روی آنتن خواهد آمد و به دغدغه تولید کنندگان می‌پردازد، مطالبات تولید‌کنندگان را بیان می‌کند و از مسئولان پاسخ می‌گیرد.

دومین برنامه شبکه یک در این حوزه جشنواه کارآفرینی است که سال گذشته در برنامه حرف حساب مطرح شد و امسال این جشنواره توسعه پیدا کرده است و از این هفته شاهد پخش آن از شبکه یک هستیم. زین العابدین افزود: از آنجا که کارآفرین‌های جوان و نوپای کشور در این جشنواره شرکت می‌کنند پیش بینی می‌کنیم سرمایه گذاران دیگری هم به میدان بیایند، در کنار جوانان باشند و آنها را حمایت کنند.

مدیر شبکه یک با اشاره به معرفی قهرمانان تولید نیز گفت: با همکاری که با بخش بازرگانی داشته ایم قرار شده است که قهرمانان تولید را بدون اینکه مبلغی از آن‌ها گرفته شود، اسم و عنوان برندشان را معرفی کنیم. همچنین با همکاری وزارت جهاد کشاورزی قرار است برنامه ای را با عنوان رکوردداران تولید روی آنتن ببریم تا رکوردداران تولید و ظرفیت های کشاورزی کشور را به مردم معرفی کنیم.

زین العابدین با اشاره به جهت‌گیری برنامه خانواده شبکه یک به سمت موضوعات مرتبط با رونق تولید نیز گفت: معمولا در برنامه‌های خانواده، کارهای هنری زنان کارآفرین به نمایش گذاشته می‌شود، به همین خاطر تصمیم گرفتیم با همکاری معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران، این فعالیت های هنری صرفا یک آموزش نباشد و به منصه ظهور و فروش برسند.

مدیر شبکه یک سیما درباره برنامه فرمول یک هم گفت: این برنامه با همان رویکرد معرفی چهره مردمی سال به کار خود ادامه خواهد داد و از الان مهمان‌هایی که در برنامه حضور دارند برای چهره مردمی سال کاندید خواهند شد.

مدیر شبکه یک گفت: برنامه‌های مسجد محور نیز همچنان با قوت در دستورکار است و دو برنامه شبستان و در امتداد فلق به کار خود ادامه می دهند.

مجید زین العابدین با اشاره به بازگشت مرضیه برومند به تلویزیون برای احیای برنامه کودک این شبکه نیز گفت: مرضیه برومند در پی طراحی کاری عروسکی به نام مدرسه دوستان است که به زودی روی آنتن می رود. زین العابدین با اینحال گفت: در حوزه کودکِ اواخر دهه 90 نمی توانیم مانند دهه 60 کار کنیم و مخاطب کودکِ امروز مثل مخاطب دهه 60 منتظر ساعت 5 عصر و شروع برنامه کودک نمی‌شود بلکه با وجود سه شبکه پویا، نهال و امید که به صورت تخصصی برای کودک و نوجوان برنامه می سازند خوراکش را تامین می‌کند.  

مدیر شبکه یک سیما با اشاره به مدت زمان یک ساله حضورش در شبکه یک گفت: در شبکه یک ما تا حد زیادی با محدویت کنداکتور مواجه هستیم و مختصات جدول پخش شبکه یک متفاوت تر از بقیه شبکه‌هاست. بااینحال تلاش کردیم در گام اول تغییراتی در برنامه‌های شبانگاهی داشته باشیم و کنداکتور شبانه شبکه یک هم بخش سرگرمی داشته باشد. زین العابدین گفت: در این حوزه دو مسابقه بزن یک و سبقت را خواهیم داشت، که در حال حاضر در مرحله انتخاب مجری هستیم.

مجید زین العابدین با اشاره به اینکه شبکه یک سیما در حوزه سریال سازی دستش باز است و جدول پخش خود را از مدت ها قبل چیده، گفت: با عوامل سریال پایتخت به توافق قطعی رسیده ایم و پایتخت 6 در مرحله نگارش است و برای نوروز 99 آماده می‌شود. سریال نون.خ 2 به کارگردانی سعید آقاخانی هم برای ماه رمضان 99 در جدول پخش شبکه یک سیما قرار گرفته است. سریال 87 متر کیانوش عیاری به تابستان 99 می رسد و سریال های پس از آزادی، محکومین، دردانه‌های خلیج فارس و چند راه در مسیر پخش هستند. زین العابدین گفت: با فریدون جیرانی نیز در پی تولید سریال پاییز تنهایی برای سال آینده هستیم.   

مدیر شبکه یک سیما در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر فشار بر شبکه یک برای توقف برای ثریا هم گفت: در مدت تصدی بر شبکه یک سیما نه از درون و نه از بیرون سازمان کسی برای تعطیلی این برنامه مرا تحت فشار نگذاشته است. برنامه ثریا جز برنامه‌های خوب ماست و پخش آن روی آنتن ادامه دارد. زین العابدین گفت: البته زمانی که برخی برنامه‌ها برای برخی مسئولان گارانتی نداشته باشد و به مذاق آنها خوش نیاید ممکن است در خصوص آن برنامه خواسته‌های غیرمنطقی مطرح کنند که ما زیر بار آن نمی رویم و سیاست های سازمان را پیش می‌گیریم.  

 

 

امتیاز شما