امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در نشست خبری سریال «گاندو» مطرح شد:
در نشست خبری سریال «گاندو» مطرح شد:

استقبال مردم از «گاندو» ما را هیجان زده کرد/ محبت مردم برای ما کافی است

مشاهده ۵۲۹
۱۳۹۸/۰۴/۱۸- ۱۵:۰۵
تعداد بازدید:529

نشست خبری عوامل سریال «گاندو» یک روز پس از پخش قسمت آخر این سریال در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و جمعی از بازیگران سریال «گاندو» در جمع خبرنگاران، جداگانه از محبت مردم نسبت به سریال گاندو تشکر کردند و با اشاره به برخی انتقادات غیرمنصفانه به سریال گفتند:  لطف مردم به سریال زیاد است و همین برای ما کافی است.

گاندو 2 ساخته می‌شود

مجتبی امینی، تهیه کننده سریال «گاندو» با اشاره به ساخت فصل های بعدی سریال پر مخاطب «گاندو» گفت: فصل دوم سریال در دست برنامه ریزی است و چند موضوع نیز مبتنی بر اوضاع روز و اولویت های مهم جامعه پیش بینی شده است. مجتبی امینی به برخی انتقادات غیرمنصفانه به این سریال نیز اشاره کرد و گفت: چیزی جز واقعیت نساخته ایم و افرادی که به سریال ما حساس بودند عملکردشان را اصلاح کنند تا موضوع «گاندو 2» نشوند. تهیه کننده سریال «گاندو» با بیان اینکه «گاندو» محصول یک سال تحقیق و پژوهش گسترده است گفت: تمام پرونده‌ها در سریال «گاندو» بر اساس مستندات واقعی بود و سعی کردیم 100 درصد کار را بر این اساس پیش ببریم. مجتبی امینی با بیان اینکه دلیل این همه هجمه از سوی برخی چهره‌ها به سریال مشخص است گفت: جالب است، بی بی سی فارسی به سریال «گاندو» اعتراض دارد و برخی چهره‌های مسئول در کشور نیز همصدا با بی بی سی اعتراض می‌کنند!

هیچ چهره سیاسی و مسئولی در کشور حاشیه امن ندارد

جواد افشار، کارگردان سریال «گاندو» در این نشست خبری با اشاره به هجمه‌های شدید رسانه ای و دولتی به سریالش گفت: ما در  سریال «گاندو» وظیفه مان را انجام دادیم و مسئولان کشور باید بدانند که شفاف سازی در دستورکار ماست و کسی از این قضیه مصون نمی ماند. افشار گفت: عصر جدید، عصر دیوارهای شیشه ای است و معترضان به شفاف سازی بهتر است بجای اعتراض مراقب اعمالشان باشند وگرنه چیزی نه از نگاه نیروهای امنیتی مخفی می ماند و نه از نگاه رسانه‌ها. کارگردان سریال «گاندو» با بیان اینکه خوشحال است سریالی ساخته که مورد پسند مخاطب قرار گرفته است، گفت: دیدارهای رو در رو، ارتباطات تلفنی و پیام ها در فضای مجازی نشان داد که مردم از کار راضی هستند و با وجود تمام فشارها در طول پخش سریال خوشحالیم که مردم هم ذات پنداری کرده اند، چون این نکته قابل تامل است که تمام عوامل «گاندو» با باور قلبی و اعتقاد راسخ در این سریال حاضر شدند. جواد افشار با بیان اینکه هجمه برخی چهره‌های دولتی به سریال بیشتر به خوشان آسیب زد گفت: سال ها قبل سریال عالیجناب با بودجه وزارت ارشاد ساخته و پخش شد و اتفاقا در همان سریال هم به شخصیت جیسون رضائیان با نام مایکل پرداخته شده بود اما آنجا کسی صدایش در نیامد و حالا چون صدا و سیما سریال را ساخته است همه معترضند.  

بودجه سریال شفاف بود و اسنادش برای بررسی در دسترس است

جواد افشار، با اشاره به طرح برخی شبهات درباره بودجه «گاندو» گفت: این سریال را صدا و سیما تهیه، تولید و پخش کرده است و بودجه اش کاملا شفاف است. افشار افزود: تقریبا بودجه سریال «گاندو» حدود سریال «آنام» بود که خود من برای شبکه سه ساخته بودم و بودجه اش را وزارت بهداشت دولت یازدهم تقبل کرده بود. تقریبا بودجه «گاندو» سی درصد بیشتر از «آنام» است که وقتی مقایسه می‌کنیم افزایش قیمت ها را نسبت به زمان ساخت سریال «آنام»، می‌بینیم تقریبا بودجه در سریال نزدیک به هم می‌شود. مجتبی امینی، تهیه کننده سریال «گاندو» نیز با بیان اینکه تمام اسناد مالی سریال در دسترس است گفت: «گاندو» سریال درجه کیفی ب در سازمان صدا و سیما بود و هیئت نظارت بر سازمان صدا و سیما می تواند تمام عدد و رقم ها را بررسی کند.

«گاندو» باید زودتر ساخته می‌شد، مردم تشنه دانستن هستند

پیام دهکردی، بازیگر نقش مایکل هاشمیان در سریال «گاندو» نیز در این نشست خبری با بیان اینکه امثال «گاندو» باید ساخته شود تا مردم بدانند در ظاهری موجه هم می توان دزد و خائن بود، گفت: سریال «گاندو» فقط 20 درصد از هیولاهای تغذیه شده از خارج کشور را به تصویر کشید و لازم بود تا خواب برخی افراد آشفته شود. پیام دهکردی افزود: ساخت چنین سریال هایی اعتماد مردم را جلب می‌کند چون مردم تشنه صداقت و دانستن هستند.

100 درصد متن متکی به واقعیات بود

آرش قادری، نویسنده سریال «گاندو» نیز با بیان اینکه پنج بار متن را بازنویسی کرده و ریز به ریزش بر اساس واقیعت است، گفت: به واقعیات در متن پایبند بوده ام و البته در بعضی مراحل برای ارتباط دادن پرونده‌ها به یکدیگر از تخیل هم استفاده کرده ام. قادری با بیان اینکه مطلب منتشر شده از قول او در خبرگزاری ایسنا مبنی بر اینکه 80 درصد داستان سریال بر اساس تخیل وی نگاشته شده گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم و برداشت مصاحبه کننده درباره مضمون سریال «گاندو» کاملا غلط بوده است و این سریال در روایت داستان جاسوس آمریکایی مو به مو بر اساس واقعیت عمل کرده و ماجراهای سریال مبنی بر پژوهش و بیان واقعیات نقل شده است.

در ادامه این نشست خبری، دیگر عوامل سریال از جمله وحید رهبانی، کمند امیر سلیمانی، آزیتا ترکاشوند، پندار اکبری و ... نیز با برشمردن سختی‌های کار، هجمه‌ها و انتقادات با قدردانی از نگاه مثبت مخاطب به سریال گفتند: از انتخاب نقش هایمان به هیچ وجه پشیمان نیستیم و درست ترین انتخاب را انجام داده ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز شما