امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

الگوسازی برای جوانان از وظایف مهم صداوسیما

مشاهده ۴۱۰
۱۳۹۸/۰۵/۱۶- ۱۰:۴۲

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، در جلسه‎ای با حضور مدیرکل و معاونان صداوسیمای این استان، الگوسازی برای جوانان را از وظایف مهم صداوسیما دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدمهدی زاهدی،  رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در آستانه روز خبرنگار در جلسه شورای معاونان صداو سیمای مرکز کرمان با بیان اینکه دولت امسال در بحث بودجه صداوسیما کم لطفی کرد و در مجلس این بودجه ارتقا نیافت افزود: رسالت صداوسیما سنگین است و خبرنگار انعکاس دهنده اخبار و اتفاقات جامعه است آنگونه که هست.

وی با اشاره به اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی و غرور ملی باید از طریق صداوسیما گسترش پیدا کند افزود: غرور ملی باید تسکین‌دهنده مشکلات اقتصادی باشد و صداوسیما در این زمینه رسالت سنگینی دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، الگوسازی برای جوانان را از وظایف مهم صداوسیما دانست و افزود: الگوسازی و معرفی الگوهای درست به نسل جوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به آن اهمیت داده شود.

وی گفت: خبرنگار انعکاس دهنده اخبار است و مثل آینه‎ای است که هرچه مقابلش قرار می‌گیرد همان را انعکاس می‎دهد اما صداوسیما فقط بخشی از کارش خبررسانی است و رسالتش بالاتر از خبر است و باید در موضوعات مختلف و حوزه فرهنگ ناشی از انقلاب اسلامی، پایبند بودن به قوانین و الگوسازی برای نسل جوان جریان‎سازی کند و به کشف واقعیات بپردازد.

محمدمهدی زاهدی افزود: انتظار می‎رود صداوسیما در گام دوم انقلاب، پیرو سخنان رهبر معظم انقلاب، در این زمینه به طور ویژه کار کند.

در این دیدار مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان نیز درصد پوشش فرستنده‌های دیجیتال شهرستان کرمان را پایین‎تر از میانگین استانی اعلام کرد و گفت: به علت کمبود اعتبارات صداوسیما، اتوماسیون اتاق خبر نیز چندین سال است که به‎روزرسانی نشده و نیاز به اعتبارات استانی است.

نماینده مردم کرمان و راور در این جلسه برای تامین اعتبار استانی برای این منظور قول مساعد داد. نعمتی معاون خبر مرکز کرمان نیز  گفت: از ابتدای امسال تاکنون چندین گزارش خبری با موضوع شعار سال و محرومیت‎زدایی به طور ویژه تهیه شده و از شبکه‌های سراسری و استانی پخش شده است اما مشکلات بودجه‎ای دست خبر را در این زمینه بسته است.

امتیاز شما