امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

روایت یک بازیگر که کارگردان شد

مشاهده ۱۴۳
۱۳۹۸/۰۵/۳۰- ۱۰:۳۳

برنامه «هفتانه» امروز چهارشنبه 30 مرداد، از نمایش تا گالری نقاشی و نشست نویسندگان را بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علی جعفر مجری کارشناس برنامه «هفتانه» که به تحلیل و بررسی رویدادهای ادبی و هنری کشور می‌پردازد، در این برنامه با «سجاد تابش» کارگردان نمایش «در اتاق باد می‎وزد» در خصوص این نمایش گفت‎وگو می‌کند.

سجاد تابش بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها نمایش «در اتاق باد می‎وزد» را روی صحنه دارد درباره انتخاب این اثر نمایشی گفت: نمایش «در اتاق باد می‎وزد» نوشته امیر نجفی است و تا ۸ شهریور، در تماشاخانه‌ هامون روی صحنه می‎رود. ایده این نمایشنامه حدود ۲ سال قبل شکل گرفت. من و امیر نجفی دغدغه مشترکی برای نگارش متنی داشتیم که در آن نشان دهد انسان‌ها در شرایط مختلف و بنا به نفع شخصی خود تصمیم‎هایی می‌گیرند که در نهایت نجفی این نمایشنامه را با ۲ پرسوناژ به نگارش درآورد.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: «در اتاق باد می‎وزد» قصه یک دختر دانشجوی ترم هفت مامایی را روایت می‌کند که در یک خوابگاه دانشجویی تنهاست و مسئول خوابگاه سر می‌رسد و اتفاقاتی در این میان رخ می دهد ...
این اثر به کارگردانی امیر نجفی در جشنواره تئاتر دانشگاهی به صحنه رفت و سپاس‎نامه بهترین متن را هم از آن خود کرد. بعد از ۲ سال من تصمیم گرفتم نمایش را کارگردانی کنم که خوشبختانه میسر شد.

همچنین در برنامه «هفتانه»، احمد خالصی به برگزاری  چهارمین نشست نویسندگان موسسه اقالیم و تاثیر متون کهن بر ادبیات معاصر می‌پردازد.

 زهرا شعبانی نیز در بخشی دیگر از«هفتانه» به سراغ گالری نقاشی چکامه تارانما می‎رود و از گالری نقاشی شادووف هم گزارش می‎دهد.

برنامه «هفتانه» کاری از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ است که هر روز ساعت ۱۳:۳۰ به تهیه‌کنندگی محسن حکیم معانی روی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما