امروز شنبه  ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

پروفسور هرمز فرهت در خنیاگران رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۰۵
۱۳۹۸/۰۶/۰۲- ۰۹:۳۲

برنامه «خنیاگران» 2 شهریور با پروفسور هرمز فرهت، استاد موسیقی کلاسیک، موسیقی‌دان برجسته ایرانی و آهنگساز موسیقی فیلم «گاو» گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «خنیاگران» دوم شهریور به زندگی و آثار هرمز فرهت، استاد بین‌المللی موسیقی کلاسیک و موسیقی‌دان برجسته ایرانی، که سالها ریاست دانشکده موسیقی دانشگاه دوبلین را بر عهده داشت، اختصاص دارد. در این برنامه امیرمهیار تفرشی‌پور با پروفسور هرمز فرهت که اکنون دوران بازنشستگی خود را در ایرلند می‌گذراند، به صورت تلفنی گفت‌وگو می‌کند.

پروفسور فرهت دارای دکترای موسیقی شناسی از دانشگاه یو.سی.ال. ای بوده و آثار ارزشمندی را تولید کرده است. «هرمز فرهت» در پیش از انقلاب در زمینه موسیقی فیلم هم فعال بود که از شاخص‌ترین آثارش می‌توان به «دایره مینا»، «گاو»، «صادق کرده» و «آرامش در حضور دیگران» نام برد. همچنین 2 سال پیش برای اولین بار به شکل رسمی آلبوم موسیقی کلاسیک «کوارتت یک، دو و سه» به آهنگسازی دکتر هرمز فرهت در ایران منتشر شد.

برنامه «خنیاگران» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که به تهیه‌کنندگی فریده گودرزی شنبه ساعت 17 بر روی موج اف ام ریف 106مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما