امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

دست‌های نفاق در «آمریکا بدون رتوش»

مشاهده ۶۴۳
۱۳۹۸/۰۷/۰۸- ۱۵:۳۱

«آمریکا بدون رتوش» در دو برنامه که دوشنبه و سه‎شنبه 8 و 9 مهر روی آنتن می‌رود به دو موضوع نظام دو حزبی و اقدامات عهدشکنانه آمریکا می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «آمریکا بدون رتوش» که به مسئله افول و فروپاشی آمریکا و علل آن می‌پردازد، در برنامه امروز، دوشنبه با نام «دیکتاتورهای دوحزبی» نظام دو حزبی این سرزمین را بررسی می‎کند.

بسیاری تصور می‌کنند آمریکا سرزمین آزادی است و هر شخص با هر عقیده و نظری، توان ابراز عقاید خود را دارد، در صورتی که نظام‌های دموکراتیک در ایالات متحده به شکلی تعریف شده‌اند که نظر مردم به نحوی حداقلی در آن اعمال ‌شود. از آخرین باری که پست ریاست جمهوری به فردی خارج از دو حزب دموکرات یا جمهوری‌خواه رسید، حدود 170 سال می‌گذرد. بر اساس نظامی دو حزبی حاکم بر ایالات متحده که بر پایه نظریه انحصار قدرت سیاسی شکل گرفته است، قدرت همواره میان این دو حزب دست به دست می‌شود. این رویه هم در قوه مجریه و هم در قوه مقننه ایالات متحده برقرار است.

همچنین این مستند سه‌شنبه 9 مهر در قسمتی دیگر با نام «دست‌های نفاق» به اقدامات عهدشکنانه این کشور اختصاص دارد. در سراسر جهان هیچ کشوری مانند آمریکا به بدعهدی شهره نیست. در طول تاریخ هر جا منافع ایالات متحده اقتضا کرده، این کشور به خیانت و اقدمات عهدشکنانه دست زده است. هر گاه سیاستمداران آمریکا کشوری را ضعیف و ناتوان ارزیابی کنند، فرصت را برای ضربه زدن به آن کشور از دست نمی‌دهند. این موضوع نه تنها درباره کشورهای ضعیف‌تر جهان صدق می‌کند، بلکه کشورهای قوی‌تری که شرکای راهبردی ایالات متحده نیز به شمار می‌آیند، طعم ضربه‌های خائنانه این کشور را چشیده‌اند!

«آمریکا بدون رتوش» به سفارش گروه سیاسی شبکه دو با همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، به‎همت محمدرضا صباحی و به کارگردانی امیرحسین دربهانی تولید شده است و از شنبه تا سه‌شنبه هر هفته ساعت 19:15 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

امتیاز شما