امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
پرس تی وی تبیین می‌کند:
پرس تی وی تبیین می‌کند:

اقتدار ایران در مقابل اتهامات آمریکایی

مشاهده ۲۱۶
۱۳۹۸/۰۷/۰۹- ۱۳:۳۸
تعداد بازدید:216

برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی درخصوص مقاومت ایران در مقابل تحریم‎های شدید آمریکا و اتهامات این کشور علیه ایران می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ایران امروز» ضمن مروری بر اتهام‎های گسترده و مختلف از سوی آمریکا علیه ایران، بزرگ‎ترین اتهام مطرح شده یعنی تمایل نداشتن ایران به قبول نظم مدنظر آمریکایی‌ها را  نقد و بررسی و ابعاد مختلف این نظم را که با سقوط اتحاد جماهیر شوروی شکل تازه‌ای پیدا کرد، واکاوی می‎کند.
این برنامه در ادامه، ضمن طرح ابعاد مختلف و چرایی متهم کردن ایران به نفوذ در منطقه و کمک به دولت‎های قانونی منطقه بر اساس قوانین توافق شده همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد، اتهامات واهی وارد شده در خصوص حمایت ایران از تروریسم را به تبادل نظر می‎گذارد و به گفت‎وگو درباره پایبندی ایران به پیمان‌های بین‎المللی در زمینه تولید جنگ‌افزارهای نظامی لازم برای دفاع از سرزمین خود می‌پردازد.
«ایران امروز» که میزبان سید حسین نقوی حسینی، محمد جواد جمالی و محمدرضا منصوری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خیرالله پروین، دکترای حقوق بین‎الملل و استاد دانشگاه است، ضمن مروری بر تاریخچه حمایت آمریکا از رژیم‎های دست نشانده از جمله حکومت پهلوی در ایران، سعودی در عربستان و آل‌خلیفه در بحرین، به بحث پیرامون جنگ نظامی و تحریم اقتصادی به عنوان ابزارهای آمریکا برای مقابله با برهم‌زنندگان نظم می‎پردازد.

مروری بر علل توانایی نداشتن آمریکا برای جنگ با ایران، نگاهی به راهکارهای ایران برای مقابله با تحریم‌ها و بی‌اثر شدن این سلاح آمریکایی، غیرقانونی بودن تحریم‎های آمریکا علیه ایران و موفقیت ایران برای یافتن طرف‎های تجاری با وجود تحریم‎های آمریکا از دیگر محورهای بررسی در این برنامه به شمار می‎روند.

«ایران امروز» به تهیه‎کنندگی یوسف پور انوری و اجرای لیلا فرامرزی، ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 10 مهر، از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 6 و 19، پنجشنبه ساعت 8 و شنبه ساعت 11 به روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما