امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

روزهای پایانی ماه صفر همراه با ویژه برنامه‌های صداوسیمای گلستان

مشاهده ۲۲۱
۱۳۹۸/۰۷/۲۵- ۱۰:۵۱

صداوسیمای گلستان ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت آخرین روزهای ماه صفر، رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رئوف شیعیان جهان تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با فرارسیدن ایام دهه پایانی ماه صفر ، صداوسیمای گلستان ویژه برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف سیما، صدای فارسی و برن‎مرزی، خبر و فضای مجازی تهیه و تولید کرده است.

معاونت سیما با ویژه برنامه «قرار عاشقی» به تهیه‎کنندگی و کارگردانی محمد مهدی ناصری و حاتم نائیج‎زاده، ویژه دهه پایانی ماه صفر به تعداد 10 برنامه 60 دقیقه‎ای با عزاداران حسینی همراه می‌شود.

پخش زنده و ضبطی عزاداری‌های شهرهای مختلف استان، از جمله آزادشهر به تهیه کنندگی ابراهیم امیرخانی و کارگردانی مهدی شمقدری، گنبد امامزاده یحیی بن زید (ع) به تهیه کنندگی احمد گرایلی و کارگردانی حسن نصیری رضی و امامزاده عبدالله (ع) گرگان به تهیه کنندگی علیرضا کلانتری و کارگردانی سید روح الله بنی‎عقیل ویژه این ایام از شبکه گلستان پخش می‌شود.

از دیگر برنامه‌های سیمای گلستان «دعای پیامبر اعظم» ویژه برنامه سالگرد رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد مهدی ناصری، به‎صورت زنده از امامزاده عبدالله (ع) گرگان برای بینندگان همیشه همراه گلستانی روی آنتن می‎رود. آیتم‎های این برنامه قرائت زیارت نامه حضرت رسول(ص) به‎همت مداحان استانی و کشور و پخش سخنرانی‌ها، گزارش مردمی مرثیه خوانی و مداحی و ... است. این برنامه از ساعت 10 به مدت 70 دقیقه با تصویربرداری سمیه پاسندی، سعید محسن خراسانی و جلیل خمری و صدابرداری ولی الله اسماعیل‎زاده 5 آبان روی آنتن می‎رود.

رادیوی گلستان هم با برنامه زنده «معراج وصال»  درسالگرد رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و به تهیه‎کنندگی و نویسندگی شهده شاکرنژاد، 5 آبان با شنوندگان گلستانی همراه می‌شود. این برنامه با بخش‎های متنوعی از جمله ارتباط با کارشناسان مذهبی به موضوعاتی از قبیل اسوه حسنه بودن حضرت رسول(ص)، شرح حدیث تقلین، سبک زندگی ایشان و همچنین مفهوم کلمه مصطفی و به زندگی نامه امام حسن مجتبی (ع)، گزارش مردمی مرثیه خوانی و مداحی و ... می‌پردازد. «معراج وصال» از ساعت 9 به مدت 120 دقیقه با گویندگی فاطمه شاه حسینی، گزارشگری مرضیه اسدی به سمع شنوندگان می‎رسد.

«پاییز هشتم» عنوان ویژه برنامه‎ای است که در روز شهادت امام رضا (ع) ازرادیو گرگان به تهیه‎کنندگی نورمحمد گیلانی با هدف تبیین اندیشه‌های ناب ثامن الحجج(ع)، به‎صورت زنده پخش می‎شود. این برنامه 7 آبان با دعوت از کارشناسان مذهبی، گزارش‎های مردمی، ارتباط زنده با مشهد مقدس حرم علی‎بن‎موسی الرضا(ع)، تصنیف و مداحی، ارتباط با شعرای آیینی و ذاکران اهل بیت (ع)، پخش مداحی و مرثیه  و ... را تقدیم شنوندگانش می‎کند. این برنامه از ساعت 9 به مدت 120 دقیقه با گویندگی ارمغان سرایداری، گزارشگری عباس رسول آبادی پخش می‌شود.

رادیو ترکمنی برون‎مرزی با ویژه برنامه «سایرا یاراولکام» به‎صورت زنده، در این ایام ساعت 16 به مدت 120 دقیقه، با بخش‎هایی از جمله تواشیح و کارشناس مذهبی، گزارش مردمی و ... به تهیه‎کنندگی احمد قرنجیک، عبدالطیف گرکز و لطیفه دوجی با شنوندگان این رادیو همراه می‎شود.
«چشمه ایمان» هم  با 3 برنامه و با حضور کارشناس مذهبی به تهیه کنندگی عبدالطیف گرکز از ساعت 19:30 به مدت 25 دقیقه ازرادیو ترکمنی برون‎مرزی روی آنتن می‎رود.
«جهان سیاست» نیز در 3 قسمت که هر کدام از آن به مدت 10 دقیقه است که ساعت  20:45 به تهیه کنندگی احمد قرنجیک پخش می‎شود.

معاونت خبر مرکز هم همگام با سایر معاونت‎های تولیدی مهیای پوشش گسترده این ایام سوگواری و مهم شده است و نیز با 6 گزارش موضوعی به مدت 18 دقیقه، 9 گزارش خبری به مدت 23 دقیقه و یک گفت‎‌وگوی ویژه خبری به مدت 25 دقیقه را در دهه پایانی ماه صفر تدارک دیده است.

معاونت فضای مجازی مرکز نیز همراه با دیگر معاونت‎های مرکز اقدام به تولید و بارگزاری مطالب متنوع با موضوع این ایام را برای بارگزاری در شبکه‌های اجتماعی تهیه و تولید کرده است از جمله این اقدامات می‎توان به طراحی ساخت 10 موشن گرافی، 30پوستر، 45 عکس نوشت، 25 کلیپ ، 30 پادکست  و ایجاد صفحه ویژه در وب سایت و نشر بسته‌های ویژه فضای مجازی از برنامه‌های سیما و صدا، از جمله عملکرد معاونت فضای مجازی رسانه استانی اشاره کرد.

امتیاز شما