امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

واکاوی ابعاد بین‎المللی اربعین در برنامه «جاذبه» شبکه افق

مشاهده ۶۸۷
۱۳۹۸/۰۷/۳۰- ۱۲:۴۳

برنامه «جاذبه» ویژه اربعین حسینی و با حضور دو میهمان ایرانی و خارجی، سه‎شنبه 30 مهر، به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «جاذبه» عنوان برنامه زنده‎ای است که به مناسبت اربعین حسینی و با موضوع پیاده‌روی اربعین با حضور میهمانان ایرانی و خارجی و از استودیوهای نجف، مسیر نجف تا کربلا و شهر کربلا و همچنین حرم حسینی، هر شب ساعت 20 از شبکه افق پخش می‌شود. در برنامه سه شنبه شب «جاذبه» دو میهمان ایرانی و خارجی حضور می‎یابند. در بخش نخست برنامه دکتر محمد حسین ساعی ریاست سابق دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما و ریاست فعلی دانشگاه سوره به بررسی راه کارهای ایجاد یک رسانه بین‎المللی با موضوع اربعین حسینی می‎پردازد. در بخش دوم نیز دکتر راشد الراشد ریاست جریان عمل اسلامی‌بحرین و از پرچمداران انقلاب ۱۴ فوریه به واکاوی رابطه اربعین حسینی و انقلاب‎ها در جهان می‌پردازد. بازپخش جاذبه برای ساعت 13:30روز بعد در نظر گرفته شده است.
«پیشکش ایرانی» ها برای موکب های عراقی
«پیشکش ایرانی» مستندی است درباره اقدام زیبای یک گروه هنری و مذهبی از شهر مقدس قم در مراسم پیاده روی اربعین، کاری که موجب نزدیکی بیشتر دو ملت ایران و عراق می‌شود. در این مستند شاهد اجرای قطعه موسیقایی «خیرالاحباب» با همراهی گروه تواشیح الغدیر قم در موکب های عراقی راهپیمایی اربعین خواهیم بود. «پیشکش ایرانی» از تولیدات موسسه مأوا و با کارگردانی مجتبی رضوانی، سه‎شنبه 30 مهر، ساعت 24 از شبکه افق پخش می‎شود.
آزادگان جهان در «تظاهرات عشق»
پیاده‎روی اربعین بزرگ‎ترین تجمع و گردهمایی انسانی است که در طول تاریخ شاهد آن بوده‎ایم؛ آیینی فرامذهبی و حتی فرادینی که همه آزادگان جهان را گردهم می‎آورد. مستند «تظاهرات عشق» پیرامون همین مسئله یعنی حضور زائران خارجی در مراسم اربعین ساخته شده است. در این فیلم شاهد گفت‎وگو با زائرانی خواهیم بود که از اقصی نقاط دنیا، در مراسم پیاده‎روی اربعین شرکت کرده‎اند. احمد شفیعی تهیه کننده و امیر اصانلو کارگردان مستند «تظاهرات عشق» هستند که سه شنبه 30 مهرماه ساعت 17:00 و تکرار آن ساعت 1:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‎شود.
«جوله» از روزهای حماسه و دفاع می‌گوید
«جوله» مستندی است در ارتباط با سال‎های ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب و نیز در هنگامه جنگ تحمیلی، زمانی که گروهک‎های تروریست و جدایی طلب در کردستان ایران اقدام به ایجاد ناامنی کرده بودند. در این مستند سختی‌های نبرد در استان کردستان، جایی که گروه‌های تروریستی ضد انقلاب به تحریک دشمنان حامی رژیم بعث عراق بودند و در مقابل گروهی از مردان و زنان با غیرت کرد، به مقابله با آن‌ها می‌پرداختند به نمایش گذاشته شده است. جوله در واژه به معنای ترکش و تیردان بوده و این مستند نیز برگرفته از همین نام، روزهایی را به خاطر می آورد که مردم غیور کردستان در مقابل عراق و نیز گروه‌های تروریست به دفاعی همه جانبه روی آوردند. «جوله» برای پخش از شبکه افق در روز سه شنبه 30 مهر، ساعت 22 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت‎های 5:30 و 15:30 روز بعد خواهد بود.
معلم کرمانی برای «قیام لله» بر می‎خیزد
«قیام لله» مجموعه مستندی است درباره کسانی که پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم داشتن اقتصاد مقاومتی را عملی کرده‎اند. در قسمتی دیگر از این مجموعه که دوشنبه این هفته با عنوان «برداشت» روی آنتن می‎رود، به تلاش‎های یک سرباز معلم برای آبادانی روستاهای کرمان اشاره می‌شود. محمد زارع کارگردانی این قسمت «قیام لله» را بر عهده داشته است؛ مستندی که سه‎شنبه 30 مهر، ساعت 19:30 از شبکه افق پخش می‎شود. تکرار این برنامه را می‎توانید روز بعد ساعت‎های 7:30 و 16:30 از همین شبکه ببینید.
بررسی تربیت دینی و اخلاقی در سیزدهمین قسمت «نهالی برای فردا»
مجموعه مستند «نهالی برای فردا» مروری کلی و گذرا به مشکلات و چالش های نظام آموزشی کشور دارد؛ در هر قسمت از این مجموعه، طی گفت‎وگو با کارشناسان آموزشی، به نقاط قوت و ضعف نظام آموزشی ایران پرداخته می‌شود. در سیزدهمین قسمت این مجموعه، به مسئله تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان در محیط خانواده و مدرسه اشاره می‌شود. واحد درسی پرورشی یکی از آن کلاس هایی بود که بسیاری از دانش آموزان با آن آشنا هستند و در حال حاضر با تغییراتی در سیستم آموزشی ایران وجود دارد اما باید دید اینگونه آموزش‎ها تا چه میزان در رشد دینی و اخلاقی نسل آینده موثر خواهند بود. مهدی عوض‌زاده تهیه کنندگی و کارگردانی این مستند را بر عهده دارد که سیزدهمین قسمت آن را می‎توانید سه‎شنبه 30 مهر، ساعت 19 و تکرار آن را ساعت 9 روز بعد از شبکه افق ببینید.

امتیاز شما