امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ایرانیان خارج کشور ظرفیتی بی‎بدیل در حوزه دیپلماسی عمومی

مشاهده ۲۳۹
۱۳۹۸/۰۸/۳۰- ۱۳:۱۵

همکاری وزارت امور خارجه با شبکه جهانی جام‎جم برای تولید برنامه‌های بانشاط تلویزیونی برای ایرانیان خارج از کشور وارد فصل جدیدی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، در دیدار سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با مدیر شبکه جهانی جام‎جم بر ضرورت تعامل مشترک برای بهره‎گیری از ظرفیت ایرانیان خارج کشور در حوزه دیپلماسی عمومی تاکید شد.
دکتر ملکی مدیر شبکه جهانی جام‌جم، ایرانیان خارج کشور را سفیران فرهنگی کشور دانست و افزود: هرچند در حال حاضر بیش از 300 شبکه ماهواره‎ای فارسی زبانِ معاند درحال پخش برنامه هستند ولی شبکه جهانی جام‎جم تلاش می‌کند تا با تبدیل شدن به 3 کانال که از دی ماه اتفاق می‎افتد، ضمن انجام وظیفه خود در عرصه اطلاع‎رسانی و نمایش پیشرفت‎های ایران، مشکلات و مطالبات ایرانیان خارج کشور را پیگیری و منعکس کند.
ملکی تزریق نشاط، شادی و امید به برنامه‌های شبکه را یکی دیگر از اولویت‎ها دانست و گفت: از وزارت خارجه انتظار داریم تا به منظور برگزاری جشن‌های تلویزیونی در خارج کشور با همکاری سفارتخانه‌ها کمک کرده و سفرا نیز برای حضور در برنامه‌ها و پاسخ‌دهی به مطالبات ایرانیان خارج کشور تعامل صمیمانه‎تری با شبکه جهانی جام‎جم داشته باشند.
دکتر موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز ضمن اعلام موافقت کامل وزارت خارجه برای همکاری با شبکه جهانی جام‌جم گفت:  در حال حاضر مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه می‎تواند از ظرفیت‎های دستگاه‎های مختلف به‎ویژه شبکه جام‎جم در زمینه دیپلماسی عمومی استفاده کند.
  وی ضمن ابراز خرسندی از سه کاناله شدن شبکه جهانی جام‌‌جم گفت: تعامل معنادار و هدفمند وزارت امور خارجه و شبکه جهانی جام‌جم می‌تواند آثار مثبتی برای هر دو طرف داشته باشد.

امتیاز شما