امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون صدا در سومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی
معاون صدا در سومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی

انجام ماموریت های ملی همچون پویش 60- 30 تلاش تمام ارگان‌ها را می طلبد/امکان تحقق هر موضوعی در جامعه با همراهی نظام و مردم حتمی است

مشاهده ۱۰۵
۱۳۹۸/۰۹/۱۹- ۱۵:۱۰
تعداد بازدید:105

معاون صدا در سومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی لازمه اقدامات ملی را مسئولیت همه دستگاه‌های ک شور دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در سومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی که ۱۸ آذر ۹۸ در سالن شهدای رادیو برگزار شد، اظهار کرد: تردیدی نیست در یک اقدام بزرگ و ملی جز با پایداری و استمرار به نتیجه نخواهیم رسید. وی با بیان اینکه کار رسانه اطلاع رسانی ، ساخت برنامه‌ی جذاب و متنوع و هشدار به مردم است، بیان کرد: رسانه کار خود را درزمینه موضوعات ملی انجام می دهد، ولی این کار بزرگ و ملی تنها مسئولیت رسانه نیست و همه دستگاه‌ها باید در این خصوص، تلاش کنند. وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده است، اگر بر روی یک موضوع و محور تمرکز کند و مردم نیز همراهی کنند، امکان تحقق آن موضوع در جامعه حتمی است.

معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه در نوروز سال گذشته در نقاط 30-60 آمار قابل توجهی از کاهش تصادفات وجود داشت، گفت: در سال گذشته چهار اقدام در دستور کار قرار گرفت که یکی از این اقدام ها نصب تابلوهای 30-60 در 30 کیلومتری شهرها بود. حمید شاه آبادی در ادامه،گفت: از مطبوعات به ویژه مطبوعات و شبکه‌های استانی صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران جوان استان‌ها، درخواست می‌کنم که این مهم را از استانداری‌ها مطالبه کنند که در چند نقطه این تابلوها نصب شده است؟ چون نصب تابلو ها مکمل کار است و از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد.

معاون صدای رسانه ملی در دسترس بودن گشت‌های پلیس در 30 کیلومتری شهرهای مقصد را دومین خواسته خود از پلیس راهور مطرح کرد. وی مستقر شدن یک دستگاه اورژانس در 30 کیلومتری شهرها را از عوامل مهم در کاهش تصادفات جاده‌ای بیان کرد و گفت: همکاران ما در معاونت صدا به ویژه رادیو «پیام» توانستند به این امر کمک کنند. همچنین قرار بود هفت استان در 30 کیلومتری شهرهای مقصد با ایجاد پایگاه‌های استراحت، فضایی را فراهم کنند که جلوی تصادفات جاده ای را بگیرند که در دو تا سه استان نیز این کار انجام شد.

شاه آبادی با اشاره به سومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث با موضوع مدیریت سرعت، یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که بدنه رادیو و تمام کسانی که در تولید پادکست و تولیدات شنیدنی فعالیت می‌کنند، آثار هنری خود را در این رابطه خلاقانه و اثر گذار تولید کنند.

وی افزود:در دومین جشنواره این پویش در بخش «شنیداری» و «دیداری» کارهای قابل توجه ای داشتیم.خوشبختانه امسال نیز با اضافه شدن بخش پایان نامه‌های دانشجویی با موضوع «پویش30-60» آثار ارسالی از لحاظ علمی هم ارزیابی می‌شوند .رسانه تمام قد در این حوزه ایستاده است که اطلاع رسانی به صورت کامل صورت گیرد.

مدیریت سرعت در جشنواره پیشگیری از حوادث جاده‌ای

پیر حسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور در باره  میزان تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در جهان اظهار کرد: سالیانه حدود یک میلیون و 350 هزار نفر در حوادث ترافیکی درسراسر جهان جان خود را از دست می دهند و حدود 25 تا 50 میلیون نفر سالیانه در جهان مصدوم می‌شوند. در کل دنیا حوادث ترافیکی هشتمین علت مرگ و میر را به خود اختصاص می دهند که در ایران چهارمین علت هستند. 

 کولیوند یادآوری کرد: برای کنترل سرعت موضوع فرهنگ سازی بسیار اهمیت دارد. ما باید بتوانیم از توان و ظرفیت مردم و راکبان موتور سیکلت ها نهایت استفاده را بکنیم. وی افزود: در این جشنواره قصد نداریم که سرعت را کاهش بدهیم بلکه هدف مدیریت سرعت است.  معاون اجتماعی راهور ناجا افزود: چهار علت اصلی۸۲ درصد تصادفات را به خود اختصاص می دهند که شامل سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی و توجه نکردن به جلو در هنگام رانندگی می‌باشد. اگر در 30 کیلومتری شهرها ، راننده به خستگی و خواب آلودگی دچار شود و علاوه بر این موضوع سرعت غیر مجاز هم داشته باشد، تصادفات به میزان چشمگیری افزایش پیدا می‌کنند.

در این مراسم صدیقه اعتماد سعید رئیس جشنواره و مدیر رادیو سلامت، با بیان اینکه عوامل متعددی در پیامدهای سلامت کشور تاثیر دارند گفت: اختلاف در این عوامل می تواند طول عمر را افزایش یا کاهش و کیفیت زندگی افراد را تغییر دهد.اگر قصد داشته باشیم به توسعه پایدار کشور اهمیت بدهیم باید شاخص هایی را در نظر بگیریم که این شاخص ها، اهداف توسعه پایدار هستند. بر اساس این نتایج ، ایران در رتبه 69 در بین 188 کشور جهان قرار دارد ، در حالی که در ارزیابی قبلی ( شاخص های ایران در سال 1990) ایران در رتبه 104 قرار داشت که با 35 پله ارتقا به رتبه 69 رسیده است.رئیس جشنواره افزود: در 7 شاخص، ایران بهترین عملکرد، در 8 شاخص وضعیت خوب، در 16 شاخص عملکرد متوسط تا بد، در 6 شاخص ضعیف و در سه شاخص وضعیت هشدار آمیز داشته است که مرگ و میر بر اثر تصادفات جاده ای جزو وضعیت هشدار آمیز قرار می‌گیرد.

امتیاز شما