امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

راه اندازی بیش از ۱۴۰۰۰ صفحه اختصاصی برای نامزدها در سامانه انتخابات ایرانصدا

مشاهده ۱۴۹
۱۴۰۲/۱۲/۰۷- ۰۷:۲۶

صدای نامزدهای انتخابات را روی تلفن همراه خود بشنوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ صداو سیما،  در حوزه صدا با هدف رقابتی کردن انتخابات امسال؛ در ادامه رویکرد تحولی و بر بستر رسانه‌های نوین و با بهره گیری از ابزارهای فناورانه، “سامانه تبلیغات و معرفی صوتی نامزدهای ایرانصدا" را ویژه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری راه اندازی کرده است.

علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی در توضیح این رویداد گفت: در این اقدام تازه مردم می توانند از امروز شنونده تبلیغات و محتواهای معرفی نامزدهای انتخاباتی در رسانه ایرانصدا باشند. در صفحه اول این سامانه نام تمامی استان‌ها فهرست شده است. با انتخاب هر یک از آنها، حوزه‌های انتخاباتی آن استان قابل مشاهده است. کاربران با انتخاب هر حوزه، فهرست تمامی نامزدهای نهایی این دوره را می‌بینند. در این صفحه، نام آن دسته از نامزده‌ها که شخصا محتوای صوتی بارگذاری کرده و یا در ویژه برنامه ۲۰ دقیقه ای بالاتر (ویژه ۲۰۰ کانال تلویزیونی انتخابات) شرکت کرده اند؛ متمایز است. با انتخاب نام هر نامزد، سامانه شما را به صفحه اختصاصی نامزد هدایت می‌کند.

وی تاکید کرد: در صفحه اختصاصی نامزد، نام کامل، کد انتخاباتی وی در حوزه و تصویر (در صورت بارگذاری توسط خود نامزد) قابل مشاهده است. همچنین بخش اشتراک گذاری به همراه ابزار تولید بارکد مربعی (QRCode) نیز برای همه مخاطبان به خصوص هواداران و اعضای ستاد انتخاباتی آنها در دسترس است.

در بخش اصلی صفحه اختصاصی هر نامزد، لیست همه محتوای صوتی به همراه مدت و نام و شرح محتوا، فهرست شده و دو امکان پخش و ذخیره در دسترس است مخاطبان است. پخش قطعات صوتی در قالب لیست پخش به صورت خودکار انجام می‌شود.

معاون صدا بیان کرد: بخش دیگری از سامانه به مناظره‌های بین نامزدهای مجلس اختصاص دارد. این دسته از محتوا روزانه درحال افزایش است که ان شاءالله تا پایان بازه زمانی مجاز تبلیغات به بیش از ۱۰۰۰ برنامه خواهد رسید. این مناظرات در بالای صفحه اختصاصی هر حوزه قابل مشاهده است.

در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار می‌گردد. برای هر یک ۱۴۴ نفر نامزد مجلس خبرگان نیز مانند بخش قبل، صفحه اختصاصی ایجاد شده و تصویر ایشان به همراه محتوای صوتی ۲۰ دقیقه ای معرفی، در آن قابل دسترس است. لازم به ذکر است حوزه‌های مجلس خبرگان در این دوره، استانی تعریف شده و لذا نام این نامزد ها در صفحه اصلی هر استان قابل دسترس است.

شنیدن برخط فایل های صوتی، امکان ذخیره فایل، نشانه گذاری و اشتراک گذاری اطلاعات نامزد منتخب از دیگر ویژگی‌های این برنامه کاربردی است.
همچنین با این اقدام، مردم می توانند مجموعه اطلاعات درباره نامزدها را به همراه کدهای انتخاباتی گردآوری کرده و برای خود نشانه گذاری کنند و در روز انتخابات همراه با ایرانصدا پای صندوق‌های رای حاضر شوند و نامزد اصلح مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مردم می توانند نرم افزار تلفن همراه ایران صدا را ویژه اندروید از نشانی iranseda.ir رایگان دریافت کنند و یا کلیه خدمات سامانه را به صورت آنلاین از طریق وب سایت به همین نشانی استفاده کنند.

ویدئوها

امتیاز شما