امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

رودررو برای ضرورت شبکه ملی اطلاعات؛ موانع و ظرفیت‎ها

مشاهده ۵۸۴
۱۳۹۸/۰۹/۲۰- ۰۹:۴۸

مجله سیاسی «رودرو» امروز چهارشنبه 20 آذر، به ضرورت «راه‎اندازی شبکه ملی اطلاعات» اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این گفت‎وگوی زنده که امروز ساعت 19 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود، دکترمراد عنادی مجری کارشناس برنامه میزبان دو استاد دانشگاه آقایان دکتر حسین نوری خواه و دکتر روح‎الله مومن‎نسب می‌شود.
شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت ملی، فرصتی برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی است، که در برخی از کشورهای جهان برای ارتقای امنیت و توان بهره‌برداری از اینترنت و فضای مجازی ایجاد شده است.
کشورهایی مانند کره‌جنوبی، هند، روسیه، چین، برزیل و کویت با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات توانسته‌اند ضمن حفظ ارتباط اینترنتی عادی با جهان، اینترنت پرسرعت و ارزانی را به کاربران داخلی خود عرضه کنند. در کشور ما ایده اولیه شبکه ملی اطلاعات در سال 84 در وزارت ارتباطات مطرح شد و بنا بود این برنامه تا سال 1395 به بهره‌برداری برسد، اما به علت تاخیرهای مکرر تا کنون تنها نسخه اولیه آن افتتاح شد، و اکنون با گذشت 14 سال همچنان فضای ارتباطات اینترنتی کشور از یک شبکه ملی امن و پایدار محروم است.
برنامه «رو در رو» این هفته بنا دارد تا به بررسی اهداف، ابعاد و الزامات راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و موانع و چالش‌های پیش‌روی آن بپردازد.
«رودر رو» به تهیه‎کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیماست و چهارشنبه‌ها ساعت 19 به صورت زنده روی آنتن شبکه چهار سیما می‎رود.

امتیاز شما