امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ترور شهید سرلشگر قاسم سلیمانی از نگاه پرس تی وی

مشاهده ۲۸۳
۱۳۹۸/۱۰/۱۷- ۱۴:۵۷

برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی شهادت سردار سرلشگر قاسم سلیمانی در پی حمله تروریستی آمریکا در بغداد می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی یوسف پورانوری و با حضور صاحبنظرانی همچون صباح زنگنه نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و تحلیلگر مسائل خاورمیانه و مصیب نعیمی‌کارشناس مسائل خاورمیانه به نقد و واکاوی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه ایران، فرمانده حشد الشعبی و جمعی از هم ‎رزمان آن‎ها می‎پردازد.
در این حادثه که جمعه 13 دی، در نزدیکی فرودگاه بغداد روی داد، هلیکوپترهای آمریکایی با حمله به کاروان حامل سردار سلیمانی و معاون فرمانده نیروی بسیج مردمی حشد الشعبی وی و همراهانش را به شهادت رساندند. در این برنامه اهداف ترامپ از اتخاذ چنین تصمیمی واکاوی و تبعات احتمالی آن در آینده روابط ایران و آمریکا و بسته شدن راه مذاکره و تعامل بین دو کشور بررسی می‌شود.
این برنامه همچنین به بررسی زندگی، تجربیات و دستاوردهای سردار شهید قاسم سلیمانی می‎پردازد و علل محبوبیت وی در میان توده‌های مردم و علل اهمیت وی برای نظام و محبوبیت ویژه نزد مقام معظم رهبری به عنوان تنها دارنده نشان ذوالفقار در تاریخ جمهوری اسلامی را به بحث و تبادل نظر می‎گذارد.
شهید قاسم سلیمانی فرمانده مقتدر سپاه قدس و دارای تجربه ارزشمند در امور جنگ‎های شهری و منظم و غیرمنظم، با هدایت نیروهای نظامی‌بومی و بسیج مردمی دستاوردهای زیادی در عقب راندن داعش در عراق و سوریه داشت که منجر به نابودی این گروه تروریستی در عراق و در بخش‎های بسیار زیادی از سوریه شد. نابودی گروه تروریستی داعش، فرزند و دست پرورده آمریکایی‌ها برای ناامن‎سازی و از بین بردن حکومت‎های ضد آمریکایی بالاخص بشار اسد، به کمک مستشاران ایرانی، کینه‎ای شیطانی در آمریکایی‌ها ایجاد کرد که در نهایت منجر به اقدام وحشیانه ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی شد.
«ایران امروز» به تهیه‎کنندگی ساتراپ شجاعی و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 00:05 بامداد چهارشنبه 18 دی ماه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 5، 12 و 17 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 7 و 20 و جمعه ساعت 16 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما