امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

بحران جدایی طلبان کامرون در پرس تی وی

مشاهده ۲۲۹
۱۳۹۸/۱۱/۰۶- ۱۴:۵۴

بحران ایجاد شده میان جدایی طلبان کامرون و اعتراض انگلیسی زبان‌های کامرونی به تبعیض علیه آن‌ها نسبت به کامرونی‌های فرانسوی زبان در برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی نقد و بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با نگاهی به اعتراض ها و تنش‎ها در کامرون که طی سه سال اخیر بیش از سه هزار کشته بر جای گذاشته است به واکاوی خواسته‌های کامرونی‌های انگلیسی زبان و اظهارات آن‎ها مبنی بر تحقق نیافتن اصل برابری و مشاهده تبعیض‎های بسیار میان آن‎ها و کامرونی‌های فرانسوی زبان می‌پردازد.
در این برنامه ضمن اشاره به آغاز این درگیری‌ها از سال 2016 و سرکوب کامرونی‌های انگلیسی زبان، اقدامات دولت کامرون برای از بین بردن این تنش‎ها و سرکوب اعتراضات در این کشور و واکنش جامعه بین‎المللی در قبال بحران جدایی طلبان در کامرون به نقد و تبادل نظر گذاشته می‎شود.
این برنامه همچنین به واکاوی تاثیر درگیری‌ها و اعتراضات کامرون بر بخش کشاورزی و تولید محصولات در این کشور و زندگی 8 میلیون نفر از جمعیت 21 میلیون نفری این کشور در شرایط زیر خط فقر می‎پردازد.
در بخش دیگر برنامه این هفته «آفریقا امروز»، اعطای جایزه صلح نوبل به ابی احمد نخست وزیر اتیوپی برای صلح با اریتره و کارنامه نه چندان مثبت جایزه صلح نوبل به بحث و گفت‎وگو گذاشته می‎شود.
«آفریقا امروز» به تهیه‎کنندگی عاطفه سادات دربندی و اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 7 بهمن، ساعت 19 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.
تکرار این برنامه سه‎شنبه ساعت 7 و 16، چهارشنبه ساعت 14، پنجشنبه ساعت 00:05 بامداد و 12 و جمعه ساعت 8 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما