امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در دهه فجر

مشاهده ۴۶۰
۱۳۹۸/۱۱/۱۲- ۱۴:۴۸

صداوسیمای مرکزخلیج فارس به‎مناسبت فرارسیدن چهل‎ویکمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی‌، با ویژه برنامه‌های مختلف، با مخاطبان همراه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه‌های «فجر انقلاب»، «زنگ انقلاب»، «گاه گمون»، «فجر ماندگار»، «فجرآورد»، «بچه‌های انقلاب»، «راویان انقلاب»، «از آن روزها »، «حماسه حضور»، از برنامه‌های این مرکز در  دهه فجر است.
ویژه برنامه زنده تلویزیونی 60 دقیقه‎ای «فجر انقلاب» در 12قسمت، از ابتدای دهه فجر انقلاب اسلامی تولید و پخش می‎شود.
برنامه زنده «زنگ انقلاب» از عرشه ناو سهند به‎مناسبت ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران و آغاز دهه مبارک فجر تقدیم مخاطبان می‎شود. برنامه صبحگاهی «گاه گمون» نیز صبح‎ها ساعت 7:30 تا 8:40 ویژه ایام دهه فجر در سیمای خلیج فارس پخش می‎شود.
تولید 10 برنامه رادیویی عصرگاهی با عنوان «فجر ماندگار» ویژه ایام دهه فجر در ساختار ترکیبی نمایشی، طراحی مسابقه رادیویی «فجر آورد» با هدف ایجاد نشاط و بازگویی تاریخ انقلاب اسلامی در قالبی جذاب و مناسب مخاطب جوان،  ویژه برنامه رادیویی 20 دقیقه‎ای «بچه‌های انقلاب» در ایام دهه فجر ویژه مخاطب نوجوان و پخش برنامه رادیویی «راویان انقلاب» با هدف بیان خاطرات فعالان انقلابینیز از اقدامات رادیو خلیج‎فارس در این ایام است.
همچنین تولید پادکست‎های کوتاه با موضوع جنگ ۳۳ روزه و نقش سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در این نبرد هم‎زمان با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، به منظور پخش از شبکه استانی صدا و انتشار در فضای مجازی، استفاده از نمایش‎های کوتاه رادیویی در برنامه‌ها، تولید و پخش برنامه تلویزیونی «از آن روزها» با هدف بیان خاطرات فعالان انقلاب در استان هرمزگان، تولید برنامه رادیویی «حماسه حضور» ویژه روز 22 بهمن با مدت زمان 180 دقیقه با هدف انعکاس مراسم و حضور پرشور مردم بندرعباس و شهرستان‎ها در راهپیمایی 22 بهمن، تولید ویژه برنامه تلویزیونی روز 22 بهمن و نمایش حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در بندرعباس،  تبیین و تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ با موضوع «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» با استفاده از گرافیک و طراحی جذاب و خلاقانه در ساختارهای موشن گرافیک و اینفوگرافیک، تولید و انتشار 10 برنامه مینی فیچر بر اساس سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی درباره حفاظت از انقلاب اسلامی همراه با نظرات مردم و  انعکاس مراسم و جشن‌های استانی ویژه دهه فجر، دعوت از خانواده‌ها و فعالان انقلابی در برنامه‌ها، نشان دادن حال و هوای دهه فجر در جامعه و مصاحبه با صنوف مختلف و آحاد مردم، نشان دادن اقدامات و پیشرفتهای اقتصادی اجتماعی فرهنگی استان در دهه فجر و ... در برنامه‌های پرمخاطب و معمول رادیویی و تلویزیونی از جمله «گاه گمون»، «سرپناه»، «در شهر»، «پرپروک»، «کیله»، «صبح بخیر هرمزگان»، «کلودنگ عشق»، «زیر سرگ بالاشهر» و ... با مدت زمانی بالغ بر 2000 دقیقه نیز از تدارکات دیگر رادیو خلیج‎فارس است.
استفاده از ظرفیت رادیونما با هدف بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، وحدت و همدلی مردم در جریانات اخیر، امنیت منطقه مرهون تدابیر و اقتدار نظام جمهوری اسلامی، اطلاع‎رسانی مراسم جشن‌های انقلاب در استان و ...، طراحی صفحه ویژه دهه فجر در وب سایت مرکز، تولید اینفوگرافیک، فتوکلیپ و عکس نوشته جهت انتشار در فضای مجازی، پخش برنامه‌های تامینی، نمایش‎های رادیویی، ویژه برنامه‌های تلویزیونی، میان برنامه‌های جذاب، سرود و نماهنگ‎های انقلابی، پخش فیلم و سریال‎های شاد با موضوع انقلاب اسلامی و ... از فعالیت‎های دیگر شبکه‌های استانی سیما و صدای خلیج فارس در ایام دهه فجر است.
پوشش خبری جشن‎ها، مراسم‎ها و افتتاحیه‌های پروژه‌های استانی، ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری، پوشش زنده و لحظه‎ای از برپایی مراسم راهپیمایی 22 بهمن در سطح استان ، پوشش خبری جلسات ستاد دهه فجر استان و کمیته‌های زیر مجموعه از اول بهمن ماه، تهیه مستندهای خبری در خصوص مبارزات و نقش استان هرمزگان در پیروزی انقلاب اسلامی، آماده‎سازی تیم‎های خبری در شهرستان‌ها و مرکز استان برای پوشش برنامه‌های دهه فجر، آماده‎سازی و برنامه‎سازی برای پوشش خبری راهپیمایی باشکوه روز ۲۲ بهمن، مصاحبه با اقلیت‎های مذهبی در استان در خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن، دعوت از کارشناسان و مدیران ارشد استان در برنامه‌های خبری در خصوص طرح های عمرانی دهه فجر و ... از برنامه‌های واحد خبر مرکز خلیج فارس در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی‌به‎شمار می‎آیند.

امتیاز شما