امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
با هدف کمک به سلامت جامعه و حمایت از تولید ملی
با هدف کمک به سلامت جامعه و حمایت از تولید ملی

اختصاص بخشی ویژه برای حمایت از صنعت شیر کشور در جشنواره تولیدات مراکز

مشاهده ۱۶۳
۱۳۹۸/۱۱/۱۳- ۱۲:۳۸
تعداد بازدید:163

با دستور معاون امور استان‌های صداوسیما و با هدف اصلاح الگوی مصرف مردم، بخشی ویژه برای حمایت از صنعت شیر و لبنیات کشور در جشنواره تولیدات مراکز در نظر گرفته شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صبح امروز یکشنبه 13 بهمن، نشست مشترک مدیرعامل و مدیران صنایع شیر ایران با شورای مدیران معاونت امور استان‌ها با حضور دکتر دارابی برگزار شد.
معاون امور استان‌های رسانه ملی در دیدار مدیر عامل صنایع شیر کشور با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدات ملی و حمایت از اقتصاد کشور اظهار کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید نامگذاری شده به این معنا که تمام سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید برای رونق تولید ملی و حمایت از تولیدات داخلی تدوین و اجرایی شوند.
وی افزود: صنعت شیر و لبنیات یکی از مهم‎ترین بخش‌ها در کشور به شمار می‌رود زیرا نه تنها به مبحث اقتصاد مربوط است بلکه سلامت جامعه نیز در گرو تغییر اساسی در مصرف لبنیات به خصوص شیر قرار دارد.
معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه برای حمایت از صنعت شیر و لبنیات در ایران و به منظور کمک به سلامت جامعه باید به سمت طرح‌های نوین مدیریت پروژه حرکت کنیم عنوان کرد: اصلاح سرانه مصرف شیر در ایران نیازمند فرهنگ‌سازی صحیح بخصوص از طریق رسانه‌های جمعی است بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود.
وی ادامه داد: مراکز استانی صداوسیما پتانسیل بالایی در زمینه فرهنگ‌سازی در حوزه‌های گوناگون از جمله ارائه آموزش‌های لازم پیرامون تغذیه سالم دارند بنابراین در جشنواره تولیدات مراکز، بخش ویژه‌ای با موضوع حمایت از صنعت شیر و لبنیات پیش‌بینی شده و تیم مشترکی با حضور کارشناسان رسانه و صنایع لبنی، آثار مرتبط با این موضوع را داوری می‎کنند.
دارابی با تاکید بر ورود مواد لبنی به سبد اصلی تغذیه خانواده‌های ایرانی گفت: یکی از آسیب‌های جدی در این حوزه، مصرف بالای نوشابه در جامعه است بنابراین تصمیم گرفته شده در فیلم‌ها و سریال‌ها و سایر برنامه‌های رسانه ملی، مصرف این ماده به‎طور کلی حذف و در عوض، استفاده از شیر و خوراکی‌های مفید تبلیغ شود.
معاون امور استان‌های صداوسیما با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی به ویژه برای کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است خاطرنشان کرد: لازم است موارد تبلیغی و آموزشی برای اصلاح الگوی تغذیه‌‌ای بیش از گذشته در رسانه ملی تقویت شود.
مدیرعامل صنایع شیر ایران نیز در این نشست با اشاره به طرح برخی مباحث غیر حرفه‌ای و شایعات پیرامون شیر و محصولات لبنی داخلی گفت: این مسئله موجب آسیب به سلامت و اشتغال کشور می‎شود.
عبدالله قدوسی گفت: محصولات لبنی در ایران با کیفیت بالایی تولید می‌شوند و علاوه بر این از نظر کمی هم می‌توان ظرفیت تولید را افزایش و صادرات به دیگر کشورها را هم توسعه داد.
وی افزود: سلامت جامعه در گرو تغذیه سالم است که یکی از مهم‎ترین بخش‌های سبد غذایی سالم، شیر و لبنیات هستند بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها برای بیان ضرورت مصرف آنها در همه مقاطع سنی استفاده کرد.
قدوسی با بیان اینکه به یقین طرح مباحث غیر حرفه‌ای به دنبال تحت الشعاع قرار دادن موضوعاتی همچون اشتغال در صنعت شیر و لبنیات است گفت: بیش از یکصد هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند و هرگونه شایعه‌سازی می‌تواند زندگی آن‎ها را با مشکل مواجه کند.
  مدیرعامل صنایع شیر ایران با بیان اینکه صنعت شیر و لبنیات می‌تواند موجب کارآفرینی و اشتغال بیشتر در سراسر کشور شود گفت: کمک به سلامت جامعه، مهمترین هدفی است که دنبال می‌کنیم.

 

امتیاز شما