امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

نمایش «تورغه» در ردیف برترین‌های تئاتر فجر

مشاهده ۶۲۴
۱۳۹۸/۱۱/۱۹- ۱۱:۴۶

نمایش رادیویی «تورغه» تولید شبکه استانی صدای مرکز خراسان شمالی، به عنوان یکی از آثار برگزیده سی‎وهشتمین جشنواره بین‎المللی «تئاتر فجر » در بخش رادیو تئاتر معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این اثر با موضوع فرهنگ قوم کرمانج خراسان شمالی، از بین آثار ارسال شده به جشنواره «تئاتر فجر» به عنوان یکی از 10 اثر برگزیده معرفی شد و به مرحله نهایی راه یافت.

بخش رادیوتئاتر از مجموعه برنامه‌های ویژه دبیرخانه جشنواره «تئاتر فجر » است که به مناسبت چهل‎ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌ برگزار می‌شود. این نمایش‎ها در ایام برگزاری جشنواره روی صحنه اجرا می‌شود و هم‎زمان به صورت زنده از رادیو نمایش نیز پخش می‎شود.

نمایش «تورغه» به تهیه‎کنندگی طاهره شاددل، نویسندگی و کارگردانی مجید حمزانلوئی، صدابرداری حمیدرضا پورهاشمی و بازیگری احسان کمالی، حکمت‎الله شیردل، طاهره شاددل، راضیه بدرانلوئی، مینو حسینی و مجید حمزانلوئی تولید شده و به دنبال کسب مقام است.

«تورغه» پرنده‌ای است افسانه‎ای که در آخرین روز حیاتش به سوی خورشید پرواز می‎کند و آنقدر به خورشید نزدیک می‎شود که آتش می‎گیرد و به زمین می‌‎افتد. اما از خاکسترش تورغه‎ای جوان سر برمی‎آورد. در موسیقی مقامی‌کرمانج‎ها آهنگ بی‎کلامی‌به نام «تورغه» وجود دارد.

تصاویر

امتیاز شما